Nissan'dan yeni Kompakt Hatchback yorumu; SWAY

Nissan’ın gelenekselleşmiş rekabetçi ve yenilikçi ruhunun her yönüyle ortaya konulduğu 2015 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sahne Sway’in.   Sınıflarının rekortmen Crossover modelleri Qashqai ve Juke’u ortaya çıkaran tutku ve deneyim ile geliştirilen Sway konseptinde hedef, muhafazakar bir yapısı olan B Hatchback segmentinde dengeleri değiştirmek.

 Nissan’ın özgün tasarımıyla şekillenen konsept, geleceğin kompakt Nissan modellerinin nasıl tasarlanacağı konusunda ipuçları veriyor. Konseptin tasarımında özellikle Avrupalı kullanıcıların beğenileri ön planda tutulmuş: Hem duygusal, hem agresif hem de heyecan verici!
Kompakt Hatchback sınıfını hareketlendirmek ve yenilikle tanıştırmak için tasarlanan Sway konseptinde kullanılan kıvrımlı çizgiler ve agresif ön bölüme, iç mekanda zarif sofistike renkler eşlik ediyor. Sway konsepti bir bütün olarak cesur ve duygusal tasarımın bir ürünü.

Nissan’ın yeni tasarım imzası: Sway
Nissan’ın yeni tasarım diliyle şekillenen konseptte V-Motion ön ızgara, sportif tavan, bumerang formlu stoplar ve kıvrımlı C sütunları dikkat çekiyor. 2014 Pekin Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Nissan Lannia konsepti ve kısa bir süre önce Amerika pazarında satışa sunulan yeni Nissan Murano’da da yer verilen kıvrımlı C sütunu, Nissan’ın gelecekteki tasarım imzası olacağının sinyallerini veriyor. Nissan, Sway’de bu felsefeyi kompakt Hatchback sınıfına taşırken, farklı sınıflardaki tüm modeller de bu akımla şekillenecek.

Arka bölümde dikkat çekici  bumerang formu stop lambaları yer alırken, stoplar aracın arka çapraz görünümünde anahtar rolünde. Trapezoit formlu iki egzoz çıkışı alışılmışın aksine tamponun alt kısmı yerine plakalıkla aynı seviyede ve ortaya yakın konumlandırılmış.

Kompleks yapılı arka kapılar sadece profil tasarımını zenginleştiren konturlara ev sahipliği yapmakla kalmıyor, aynı zamanda da arka tekerlek yuvalarıyla bütünleşiyor. İniş ve binişleri kolaylaştırmak adına, konseptte B sütunu kullanılmazken arka kapılar geriye de açılıyor.

Panoramik cam tavanın mukavemetini ve burulma direncini artırmak için X şekilli bir mimari benimsenerek tasarım ve fonksiyonellik biraraya getirilmiş.
Sway’den benzersiz renk kombinasyonu…

Sway konsepti, karoser ve kabin arasındaki renk koordinasyonuyla da benzersiz! Konseptin “bluish dawn grey” olarak adlandırılan karoser rengi aydınlıkta mavi tonların kendini belli ettiği özel bir gri ve tavan çerçevesinde de kontrast bir turuncuyla kombine edilmiş. Sofistike renk kombinasyonu, Avrupa şehirlerinin siluetleriyle uyumlu.

İç mekanda daha koyu ve derin bir mavi tonu baskınken, kontrast olarak tercih edilen fildişi ve turuncu renkleriyle karoser ve kabin arasında uyum sağlanmış.

Hafifletilmiş koltuklarda açıkta bırakılmış alüminyum yapı benimsenirken döşeme olarak süet hissi veren, sedefli malzeme ve kaliteli çantalarda kullanılanları hatırlatan dikişler kullanılmış. Mavi ve turuncunun kullanımıyla kabin de karoserle uyumlu bir hale getirilmiş.

Sway konseptinde kompakt bir hatchback temsil edilse de B sütununun kullanılmayıp, basit ancak seçkin yapı unsurlarının tercih edilmesiyle sunulan ve hissedilen genişlik daha üst seviyede.

Yeni Nissan Sway, Nissan’ın Cenevre’de sergilenen diğer modelleri gibi, markanın çok yönlülüğünün ve otomotiv endüstrisinin her alanında rekabet etme tutkusunun altını çizer nitelikte.


Nissan Hakkında
Yokohoma merkezli   Nissan Motor Co. Ltd., Japonya’nın ikinci büyük otomotiv şirketidir. Şirket, Renault-Nissan İttifakı’nın da parçasıdır. Dünyada 244 bin 500 adetten fazla çalışanı bulunan Nissan, 2013 yılında 5,2 milyon adet araç satışıyla 10,5 trilyon Japon Yeni (105 milyar dolar) ciro elde etmiştir. Yeni, ayrıcalıklı ve heyecan verici modellerin üretimine olan bağlılığıyla geliştirdiği geniş bir ürün yelpazesini, “Nissan, Infiniti ve Datsun” markaları altında 60’dan fazla modelle kullanıcılara sunmaktadır.

2010 yılında tanıtılan Nissan LEAF, bugün de “sıfır emisyonlu ulaşım”da liderliğini sürdürmektedir. Küresel olarak satışa sunulan ilk kitlesel elektrikli otomobil olan LEAF, bugün dünyanın en çok satılan otomobili unvanını alırken, sınıfındaki tüm satışların neredeyse yüzde 50’sini tek başına gerçekleştirmektedir. Nissan, Interbrand tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli Markaları” arasında 56’ncı sırada, otomotiv sektöründe ise 9’uncu sırada yer almaktadır.

Avrupa’da Nissan
Nissan; yurt dışında üretim yapan ve Avrupa’da varlık gösteren otomotiv  firmaları içerisinde Avrupa'da en kapsamlı  yaygınlığa ve istihdama sahip  olan üretici firmalardan biridir. Lokal bazlı dizayn, AR-GE, üretim, lojistik, satış ve pazarlama operasyonlarında 14 bin 500’den fazla personel istihdam etmektedir. Nissan’ın İngiltere, İspanya ve Rusya üretim tesislerinde geçtiğimiz yıl; mini MPV, ödüllü Crossover, SUV, ticari araçlar ve ‘en popüler elektrikli araç’ olan Nissan LEAF de dahil olmak üzere 635 binden fazla araç üretilmiştir. Başta İngiltere ve Rusya olmak üzere Almanya, Fransa ve İtalya gibi önemli pazarlarda başarıyla yer alarak, Avrupa'da yüzde 3,8'lik bir pazar payına sahiptir. Nissan bugün Avrupa'da 24 ‘farklı ve yenilikçi’ ürünüyle yer alarak, Avrupa'nın bir numaralı Asya markası olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara