Pirinçten lastik olur mu?

Goodyear, silikayı 2015 yılı içinde Çin Pulandian'daki fabrikasında üretilecek ve Çin'de satışa sunulacak olan tüketici lastiğinde kullanmaya başlayacak. Goodyear pirinç çeltiğinden elde edilen silikayı geçtiğimiz yıllarda Akron'da bulunan inovasyon merkezinde test etmiş ve lastik performansı üzerindeki etkisinin her zaman kullanılmakta olan kaynaklarla eşit olduğunu keşfetmişti.

Sürdürülebilirliğin, Goodyear’ın inovasyon çalışmalarının vazgeçilmez bir unsuru olduğunu söyleyenGoodyear CEO’su Richard J. Kramer, “Yeni silika, çevre için birçok yönden fayda sağlıyor: Çöp sahalarına gönderilen atıkların miktarını azaltıyor, üretim için daha az enerjiye ihtiyaç duyulmasını ve lastiklerin yakıt açısından veriminin artmasını sağlıyor” dedi.
Birleşmiş Milletlere ait Gıda ve Tarım Örgütü'ne göre her sene dünya çapında 700 milyon tondan daha fazla miktarda pirinç hasadı yapılıyor ve pirinç kabuklarının atılma işlemi de çevresel açıdan bir zorluk haline geliyor. Bu kabuklar, genellikle elektrik üretmek ve çöp sahalarına gönderilen atık miktarını azaltmak amacıyla yakılıyor. Ortaya çıkan pirinç çeltikleri silikaya dönüştürülüyor. İlgililer, son zamanlarda yapılan işlemler sayesinde lastikte kullanmak için yeterli kalitede silika üretildiğini ifade ediyor.
Silika, dış lastik yüzü bileşenlerinde güçlendirici bir madde olarak kullanılmaktadır. Lastiklerde her zaman güçlendirici madde olarak kullanılmakta olan karbon siyahı maddesine kıyasla, silika yuvarlanma direncini azaltır. Bunun sonucu olarak, daha düşük yuvarlanma direnci sunuyor ve arabanın yakıt açısından verimliliği artıyor. Ayrıca, lastiğin ıslak zemindeki çekiş gücü üzerinde de olumlu etki sağlıyor.
Goodyear'ın çevreye olan bağlılığı konusunda yaptığı çalışmalarla ilgili daha fazla bilgiye ulaşmak için,http://www.goodyear.com/responsibility adresinden kurumsal sorumluluk web sitesini ziyaret edebilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara