Dünya Ralli Şampiyonası tarihine ‘En Hızlı Yarış’ olarak geçen Finlandiya Rallisi’nde, kendi adına yarışan Martin Prokop, kariyerinin en iyi derecesini elde etti. Birincinin, 125,44km/s ortalama hızla tamamladığı, toplam 20 etaptan oluşan Finlandiya Rallisi’nde Pirelli lastiklerle yarışan Çek pilot Prokop, yarışı yedinci sırada tamamladı ve puanlamada fabrika ekiplerine karşı dereceye giren iki otomobilden biri oldu.
Pirelli lastiklerle mücadele eden bir diğer pilot İtalyan Lorenzo Bertelli, 10’uncu sırada yarışı tamamlayarak bu sezon içindeki en iyi sonucunu elde etti ve WRC’deki ilk puanlarını kazandı. Pirelli lastikleriyle kendi adına yarışan iki sürücü de Ford Fiesta RS WRC kullandılar.
Eski F1 yıldızı Robert Kubica’nın benzer şekilde Pirelli lastikli otomobili, ilk günün sabahında ilk altıya girmesini sağlayan yüksek performansına rağmen, ralliyi tamamlayamadı. İlk gün alternatörünün arıza yapması nedeniyle yarıştan çekilen Kubica, Cumartesi günü yarışta ilk sırada giderken otomobilinin takla atması sonucu yarışı tamamen bırakmak zorunda kaldı.
WRC2 şampiyonasının seri üretim araçlar kısmında Pirelli yine başarı sağlarken, Mitsubishi kullanan pistlerin hakimi şampiyon Max Rendina, Subaru kullanan Gianluca Linari’nin önünde yarışı birinci tamamlayarak şampiyona liderliği konumunu sağlamlaştırdı. Bu seri showroom’larda sergilenen otomobillere çok yakın özelliklerdeki otomobilleri kapsıyor ve ilk iki sırayı kazanan Pirelli, rekabet ile yol performansı arasındaki bağlantıya dikkat çekiyor.
İtalyan şirketi Pirelli, genç sürücüleri destekleme felsefesine uygun olarak, İtalyan motor sporları federasyonu tarafından desteklenen Damiano De Tomasso ve Fabio Andolfi’nin kullandığı iki adet Peugeot 208 R2’ye de lastik tedariği sağladı. 19 yaşındaki De Tomasso WRC3 sınıfında altıncı olurken Andolfi yarıştan çekilmek zorunda kaldı.
Tarihteki en hızlı rallide zeminin zorluğuna karşın Pirelli lastikleri çok yüksek hızların ve çakıllar üzerinden hızlı geçişlerde yapılan büyük sıçramaların yarattığı yüksek enerjiyi absorbe ederek, hem hızlı, hem de dayanıklı olduklarını kanıtladı. Sürücüler yumuşak hamurlu KS lastiğinin yanı sıra sert hamurlu KH’yi de daha uzun etaplarda ve daha agresif yüzeylerde bir seçenek olarak kullandılar.
Pirelli ürün müdürü Terenzio Testoni şunları söyledi: “Şimdiye kadarki en yüksek hızlara çıkılması ve öngörülmesi imkansız olan hava şartları nedeniyle Finlandiya Rallisi’nin en zorlu yılını yaşadık. Bu iki büyük zorluğa rağmen kendi adına yarışan sürücülerimiz fabrika takımlarının arasına girerek puan alabileceklerini bir kez daha gösterdiler. Hem Martin hem de Lorenzo, Scorpion lastiklerinin yüksek hızlarda verdiği kontrol hissi ve tam güvenle bastırmalarını sağlaması sayesinde, Finlandiya’da en iyi sonuçları elde ettiler. Özellikle KS lastiği çok çeşitli şartlara uyum gösterebileceğini kanıtladı. Max Rendina’da yine başarılı bir yarış çıkardı ve Seri üretim sıralamasında ikinci sıraya yükseldi. Gianluca Linari ise liderliğini perçinledi.”
Dünya Ralli Şampiyonası şimdi Almanya’da yapılacak Rallye Deutschland için asfalta geçiyor. Çeşitli asfalt yüzeyler ve hava şartlarını içeren ve 20-23 Ağustos tarihleri arasında yapılacak bu yarışta Pirelli P Zero lastikleri tekrar harekete geçecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder