Mazda, bu yılki Otomotiv Markaları Yarışması’nda kazandığı üç ödülü kutluyor. Yepyeni Mazda CX-3 ve Mazda’nın KODO konseptli bisikletinin başarılarına ek olarak, Alman Tasarım Konseyi jürisi Japon markanın küresel tasarım departmanına "Yılın Ekibi" ödülünü layık gördü. Mazda küresel tasarım müdürü Ikuo Maeda liderliğindeki departman, şirketin mevcut model neslinin
ödüllü tarzının yaratıcısı. Ödül töreni 2015 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nın ilk basın günü olan 15 Eylül’de Frankfurt’taki Städel Müzesi’nde gerçekleştirilecek.
“Yılın Ekibi” ödülü, yenilikçi ve istikrarlı marka tasarımına verildi ve Maeda'nın departmanı ise bu günlerde markanın tasarım tarihinde bu zamana kadar gelinen en yüksek noktanın tadını çıkarıyor. Japonya, Almanya ve ABD’deki dört Mazda tasarım stüdyosu çalışanları, dinamik otomotiv tasarım ifadeleri yaratarak ve bu tasarımları CX-3 gibi seri üretim modelleri için ustalıkla yorumlayarak KODO-Hareketin Ruhu tasarım temasıyla başarıdan başarıya koşuyor.
Haziran ayında piyasaya çıkan B-SUV modeli, Gövde Hacmi Markası kategorisinde “En İyinin En İyisi” unvanına kavuştu. KODO’nun muhteşem somut bir örneği olan CX-3, yüksek arka çizgisi ve güçlü burun kısmıyla birlikte geniş tekerleklerin üzerinde arkaya eğimli bir kabine ve akıp giden hatlara sahip. Bu otomobil, eşsiz tasarım kalitesi için 2015 Red Dot ödülü ve SUV kategorisinde 2015 yılı Auto Zeitung Tasarım Kupası gibi yakın zamanda modele övgüler yağmasını sağlayan başarılı bir kombinasyon.
Bu yılın Milano Tasarım Haftası için tasarlanmış olan KODO konseptli Bisiklet ise KODO ruhunun otomobil harici alanlara da ne kadar iyi uyum sağladığının kanıtı niteliğinde. Mazda otomobilleri gibi hayvanların doğadaki hareketlerinden ilham alan bu yorum, hem gücü hem de zarafeti dinamik bir şekilde ifade ediyor. Bu eşsiz birleşim, bu yıl yarışmanın Parça ve Aksesuarlar kategorisinin yarış konsepti kazananı oldu.
Alman Tasarım Konseyi tarafından başlatılan Otomotiv Markaları Yarışması, uluslararası düzeydeki eşsiz ürün ve iletişim tasarımlarını ödüllendiriyor. 1953 yılında bir vakıf olarak kurulmuş olan Alman Tasarım Konseyi tasarım alanında dünyanın lider merkezlerinden biri. Kazananların medya, tasarım ve iletişim uzmanlarından oluşan bir jüri tarafından seçildiği yarışmada ödüller 15 düzenli ve dört özel kategoride veriliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder