Ferrari F12tdf, heykelsi tasarımı kadar aerodinamik ve sportif özellikleriyle göz kamaştırıyor. F12tdf, Tofaş çatısı altında Ferrari ve Maserati markalarının distribütörlüğünü yürüten FerMas tarafından, Türkiye’de de sınırlı sayıda müşteri için satışa sunulacak.
Ferrari’nin son 10 yıldır özel
müşterileri için sadece pistlerde kullanılmak üzere tasarladığı otomobilleri
kapsayan özel programı doğrultusunda geliştirilen modellerine şimdi de F12tdf
ekleniyor. Sadece 799 adet üretilerek tüm dünyada oldukça limitli sayıda
müşterin sahibi olabileceği yeni Ferrari süper spor otomobili, efsane markanın
defalarca damgasını vurduğu Tour de France yarışlarına adeta tarihi bir saygı
duruşunu simgeliyor. En güçlü F12 versiyonu olarak da dikkat çeken F12tdf,
Ferrari markasının DNA’sında yer alan motor, aerodinami ve araç dinamiği gibi
konularda rakip tanımaksızın güçlü özellikleriyle dikkat çekiyor. Ferrari’nin
yeni spor otomobili F12tdf, ülkemizde Tofaş çatısı altında Ferrari ve Maserati markalarının distribütörlüğünü
yürüten FerMas tarafından, çok az sayıda Türk müşteri için
de satışa sunulacak.
Ferrari Centro Stile (Ferrari
Tasarım Merkezi) tarafından tasarlanan yeni F12tdf, F12 Berlinetta’nın heykelsi
tasarımını genel olarak koruyor. Bununla birlikte önden arkaya kadar gövde
panelleri yeniden şekillendirilirken, ön ve arka tekerlek yuvaları daha da
genişletilerek daha saldırgan bir görünüm elde edilmiş. Arka spoyler artık 60
mm daha uzun ve 30 mm daha yüksek bir yapıya kavuşurken, bastırma kuvvetini
arttırmak amacıyla daha dik tasarımıyla kendini belli ediyor. Ön alt spoylerden
marşpiyellere, yan hava girişlerinden difüzorlere kadar birçok noktasında
karbon fiber kullanılarak daha hafif bir yapıya kavuşan F12tdf’in kabin içinde
de kokpitten kapı panellerine kadar birçok noktada bu dayanıklı malzemenin
kullanılması dikkat çekiyor. 1415 kg’lik boş ağırlığa sahip F12tdf, karbon
fiber malzeme kullanımı ve gövde, kokpit, motor ile şanzıman düzeninde
gerçekleştirilen baştan aşağı yeni tasarım anlayışı sayesinde F12Berlinatta’ya
göre 110 kg daha hafif olmasıyla da ön plana çıkıyor.
F12 Berlinetta'nın bol ödüllü
V12 motorunun 40 HP daha fazla güç üreten 780 HP’lik versiyonunun görev yaptığı
F12tdf, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 2.9 saniyede tamamlıyor. Statik halden
200 km/s’ye sadece 7.9 saniyede çıkarak bir performans resitali sergileyen
F12tdf, 340 km/s’yi aşan bir son hız değerine de sahip. 750 Nm gibi bir tork
değeri üreten motorlu F12tdf, yüzde 30 daha hızlı vites büyütme ve yüzde 40
daha hızlı vites küçültme sağlayan, yüzde 6 daha kısa vites oranlarına sahip
özel bir F1 DCT şanzımanla performansını ayrıca taçlandırıyor. LaFerrari'de
kullanılan tek parça fren kaliperlerinin kullanımı ile güvence altına alınan
bir fren performansına sahip F12tdf, 100 km/s hızda sadece 30.5 metrelik fren
mesafesi değeriyle de sportif farkını ortaya koyuyor.
Ferrari mühendisleri, F12tdf’i
geliştirirken son derece yüksek performanslı otomobilleri geliştirmeye adanan XX
programlarında elde edilen deneyimlerden de yararlandılar. En hassas
sürücülerin bile tam performanslı olarak aracı kullanabilmelerini sağlamak için
Ferrari, yeni Sanal Kısa Dingil Mesafesi sistemini geliştirdi. İlk olarak
F12tdf’de kullanılacak sistemde, arka akslar arka tekerleklerin dikey bir eksen
etrafında dönmesine olanak verecek şekilde aktif hale gelebilmektedir. Ferrari
tarafından tamamen kurum içinde geliştirilen model bazlı kontrol mantığını
kullanan arka aks yönlendirme, direksiyon açısının, yönlendirme girişleri
hızının ve araç hızının bir işlevi olarak en iyi yönlendirme açısını hesaplayarak
otomatik şekilde arka tekerlekleri ayarlar. Sanal Kısa Dingil Mesafesi, virajlı
yollarda ve teknik olarak zorlayıcı pistlerde işe yarayabilecek ani dönüşlerde
daha çevik hareket etmesi için otomobilin tepkiselliğini geliştirirken yüksek
hızdaki sabitliğini de artırır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder