Şampiyon Mercedes AMG Petronas’tan sezonun 10’uncu dublesi

Formula 1’de sezonun on yedinci yarışı olan Meksika Grand Prix’inde Mercedes AMG Petronas, pilotu Nico Rosberg ile ilk sırada yer alarak, Lewis Hamilton ile de ikinciliği elde etti. Mercedes AMG Petronas bu sonuçla sezondaki onuncu dublesine imza attı. Formula 1’de 2015 sezonununun markalar şampiyonluğunu Rusya’da garantileyen Mercedes AMG Petronas, Lewis Hamilton ile de ABD’de pilotlar şampiyonluğunu ilan etmişti. Formula 1’de sezonun 17. yarışı olan Meksika Grand Prix’inde sezonun markalar şampiyonu Mercedes AMG Petronas, Nico Rosberg ilepodyumun en üstünde yer almayı başardı. Lewis Hamilton da takım arkadaşının ardından ikinciliği kazanarak, Mercedes AMG Petronas’a bu sezonki 10’uncu dublesini getirdi. Meksika’da birinciliği elde eden Nico Rosberg, bu sezonki dördüncü, kariyerindeki 12. zafere ulaşmayı başardı.
Meksika Grand Prix’i ile birlikte bu sezon 17 yarışta on dubleye imza atan markalar şampiyonu Mercedes AMG Petronas, Meksika Grand Prix’inde 43 puan elde ederek Mercedes AMG Petronas, zirvede 617 puana ulaştı. Mercedes AMG Petronas, en yakın rakibiyle arasındaki puan farkını da 243’e yükseltti.
Rosberg 2015‘te dördüncü kez kazandı
Meksika’da yarışı kazanan Nico Rosberg, aldığı 25 puan ile 272 puana ulaşarak pilotlar sıralamasında tekrar ikinci sıraya yükselmeyi başardı. Geçtiğimiz hafta üçüncü kez F1 şampiyonluğuna ulaşan Lewis Hamilton ise 18 puan alarak 345 puana ulaştı.
“Rock yıldızı gibiydim“
Kariyerinin 12. birinciliğini Meksika’da elde eden Nico Rosberg, “ Kariyerimin en iyi podyumunu Meksika’da yaşadım. Binlerce taraftar adımı bağırıyordu ve bu gerçekten inanılmazdı. O anda kendimi sahnede olan bir rock yıldızı gibi hissettim. Benim için harika bir yarış oldu. Sıralama turlarında oldukça iyi başladım ve yarışı ilk sırada bitirmeyi başardım. Ayrıca takım teknisyenlerimize de teşekkür etmek istiyorum. Meksika’nın zorlu koşullarına göre aracın ayarlarını kusursuz yaptılar. Şimdi Brezilya için sabırsızlanıyorum. Umarım şu andaki formumu Interlagos (Brezilya) pistinde de devam ettirebilirim“ dedi.
“Nico hata yapmadı“
Meksika‘da ikinci sırada damalı bayrağı geçen şampiyon Lewis Hamilton ise, “Meksika’da harika bir hafta geçirdim. Benim için oldukça eğlenceliydi. Yarış sonuna kadar Nico’nun peşinden ayrılmadım ve hatta yarış içinde daha da hızlıydım ama burada geçiş oldukça zordu. Yarışın başında Nico’yu geçmem gerekiyordu fakat o hata yapmadı. Meksika’da taraftarlar inanılmazdı, şu ana kadar gördüklerim arasında en iyi desteği verenlerden birilerdi. Önümüzde Brezilya yarışı var, orada daha önce hiç kazanamadım. Bu sene kazanmak için yarışacağım“ dedi.
Formula 1 sezonunun 18. yarışı 13-15 Kasım 2015 tarihleri arasında Brezilya‘da düzenlenecek. Geçtiğimiz yıl düzenlenen yarışta Mercedes AMG Petronas, Nico Rosberg’le ilk sırada yer alırken Lewis Hamilton da ikinci olmayı başarmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara