Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD’in de katıldığı Trafik Güvenliği Sempozyumu’nda lastik/araç uyumsuzluğunun sürüş güvenliğini tehlikeye atabileceği; kazalara davetiye çıkarabileceği belirtildi: ‘’Lastiğin araç altında birçok hayati görevi vardır. Ancak güvenli sürüş için hepsinin bir denge içinde olması gerekir. Lastik doğru kullanıldığında hayat kurtarır; kullanılmadığında kazalara davetiye çıkarır’’
6. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi Ankara’da gerçekleşti. Trafik güvenliğinin sağlanması ve kazaların azaltılması amacıyla yola çıkan ve 6.’sı düzenlenen sempozyumun bu yılki önemli konularından biri de lastik idi. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD’in de katıldığı sempozyumda LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; bir sunum yaparak lastiğin trafikteki hayati önemine dikkat çekti. LASİD Genel Sekreteri Ünsal; sempozyumda elde edilen sonuçların sağlıklı bir trafik düzenine ve kazaların azalmasına yardımcı olacağını belirterek derneğin beklenti ve önerilerini de dile getirdi: ‘’Bu yılki sempozyumun, sürücülerimizin ve araç sahiplerinin doğru lastik kullanımı konusunda ülke çapında düzenlenmiş bir çalışmayla bilinçlendirilmesi için karar almasını bekliyoruz. Resmi kurumların, sivil toplum kuruluşlarının ve gönüllülerin tüm medya araçlarını kullanarak bilinçlendirme çalışmalarına ortak olmalarını öneriyoruz. Doğru lastik kullanımı konusunda yapılacak çalışmaların sadece kış lastiği dönemi için değil tüm yıl boyunca sürecek şekilde yapılmasının, eğitimin kalıcı olması açısından yararlı olacağını düşünüyoruz. Kış lastiği kullanımının, Ticari Araçlar için zorunluluk haline gelmesi önemli bir adımdır. Binek ve diğer araçlarda da gerekli durumlarda kış lastiği kullanmasının zorunlu olmasını öneriyoruz.’’
Tüm kurum ve kuruluşlar çözüm için elele vermeli
LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; şunları söyledi: ‘’Lastiğin birçok hayati önemi vardır. Ancak güvenli sürüş için hepsinin bir denge içinde olması gerekir.’’ Dünyada her yıl milyonlar ile ifade edilen yaralanmalı ve ölümlü kaza olduğuna dikkat çeken LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; ‘’Ülkemizde 19.700.000 trafiğe kayıtlı araç yollarımızda dolaşıyor. Bu, daha çok kaza, yaralı veya yaşam kaybı demek. Lastiğin trafik kazalarındaki önemi uzun yıllardır biliniyor. Buna rağmen koruyucu veya sebep olucu etkisi konusunda yeterli güvenilir bilgi bulunmamakla birlikte, yine de biliyoruz ki güvenli sürüş için lastik can simidimizdir. Bu sebeple ilgili tüm kurum ve kuruluşların bu sorunun çözümü ve sebeplerinin giderilmesi için elele vermesi gerekiyor.’’
Güvenli bir sürüş için vazgeçilmez kurallar
LASİD Genel Sekreteri Ünsal; sempozyumdaki konuşmasında şunları söyledi: ‘’Lastiğinizin daha güvenli kullanılması konusunda; sürücü, araç, yol, yük, lastik ve benzeri birçok faktör etkili olmakla beraber, hiçbirisinin değeri bir diğerine göre daha az olmayıp birbirini destekleyen özelliklerdir. Güvenli bir sürüş için lastiğinizin; araç üreticisi tarafından belirlenmiş ebatta olması, lastiğinizin ve aracınızın düzenli ve sürekli bakımının yaptırılması, diş derinlikleri ve havalarının belli aralıklarla kontrol edilmesi ve mevsime uygun lastik kullanımı vazgeçilmez kurallardır. Tabii ki bundan daha da önemlisi, birçok tecrübe sonucunda oluşturulmuş trafik kural ve işaretlerine ödünsüz uyulmasıdır.’’
Araç/Lastik ayarlarında uymanız gerekenler
Araç üreticilerinin üretecekleri araçların tüm özelliklerinden oluşan toplam yapıyı en iyi taşıyacak lastiğin özelliklerini lastik üreticileri ile paylaştıklarını; lastik üreticilerinin de ihtiyaçları eksiksiz bir şekilde karşılayacak lastiği ürettiğini kaydeden Bahadır Ünsal; lastiğin doğru ve uygun lastik olması için uyulması gereken ayarlar konusunda şu önemli bilgileri verdi:
‘’Doğru ve kurallara uygun olmayan Araç/Lastik ayarları (örneğin balansı ve ön düzen ayarları doğru olmayan lastik) aracın sürüş konforu ve güvenliğini tehlikeye atar. Bu durum aynı zamanda lastiklerin düzensiz aşınarak, ömrünü tamamlamadan kullanım dışı kalmasına sebep olur.
Araç üzerindeki lastiklerin takıldığı pozisyonlar değiştirilmez ise, yük dağılımı farklılıkları, değişen araç sürüş alışkanlıkları, yol şartları ve araç mekaniğinin etkileri ile, lastikler, zamanından önce ömrünü tamamlayabileceği gibi aracın kaza yapmasına yol açabilecek davranış bozuklukları yaratabilir. Özelikle ön dingilde yer alan lastikler ve bunların bağlı olduğu parçaların geometrisi sürüş konforu ve güvenliği sağlarken, tersi durumlar kazalara davetiye çıkarır. Bunun önlenmesi için genel olarak ön düzen ayarları diye adlandırdığımız ayarların yapılması ve düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir.’’
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder