Dört çeker Porsche 911’ler 2016 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.
Geliştirilmiş dört çeker sayesinde dinamikler ve sürüş güvenliği artarken, yenilikçi turbo motorlar daha büyük güç üretip, daha az yakıt tüketiyor. Bunların yanı sıra, standart bir özellik
olarak sunulan ve sürüş yüksekliğini 10 milimetre aşağı çeken uyarlanabilir PASM şasi (Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi) spor sürüş keyfi ile uzun yol rahatlığını olağanüstü bir uyumla birleştiriyor. Carrera 4S modellerinde sunulan arka akstan yönlendirme seçeneği sürüş dinamiklerinin menzilini çok daha genişletiyor.
Kolaylaştırılmış işleyişi ve çok dokunuşlu ekranı ile standart bir özellik olan eğlence sistemi, Porsche İletişim Yönetimi (PCM), iç işlevselliği daha da geliştiriyor.
Dört çeker modeller sadece yeni 911 Carrera neslinin birçok görsel inceliğine sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda her biri, kendilerine özgü, ayırt edici özellikleri barındırıyorlar. Örneğin, arka stoplar arasındaki ışık şeridi, bilinçli üç boyutlu tasarımı sayesinde şimdi özellikle göze çarpan bir efekt yaratıyor. Devreye sokulduğunda, bu ışık derinlik izlenimi veriyor. Işık şeridi aynı zamanda, daha önceki modeller gibi dört çeker 911’in de sahip olduğu, toplam 44 milimetre daha dışarı kavis yapan arka kanatlar ile belirginleşen özgün formatın altını çiziyor. Gündüz sürüşünde yanan dört-noktalı yeni farlardan yeni kapı kollarına, yeniden tasarlanmış, dikey havalandırma ızgaralı motor kapağından dört-noktalı fren ışığına sahip arka stoplara; yeni 911 neslinin birçok başka belirleyici özelliği bulunuyor.
Görsel görünümdeki yeni gelişmeler de 911 Targa’nın sofistike zarafetine vurgu yapıyor. Özgün tasarımıyla yeni 911 Targa, coupé ve cabriolet modellerden rahatlıkla ayrılıyor. Klasik Targa fikrini, geliştirilmiş tavan elverişliliği ile göz alıcı bir biçimde birleştiriyor. Efsanevi orijinal Targa gibi, B sütunu yerine karakteristik geniş bar, ön koltukların üstünde çıkarılabilir bir tavan bölümü ve C sütunu olmayan, başa arka cam bulunuyor. Tavan bölümü bir düğme ile açılıp kapanabiliyor; yumuşak tavan açıldığında arka koltukların arkasına yerleşiyor.
Yüzde 12’ye varan oranda daha düşük yakıt tüketimi, daha seri hızlanma
Yeniden tasarlanmış motorların arkasında, Porsche’nin otomobil yarışları ve spor otomobil üretimindeki 40 yılı aşkın turbo motor tecrübesi bulunuyor. Sonuç olarak tüm yeni 911 Carrera modelleri performans, sürüş keyfi ve verimlilik açısından hayran bırakıyor. Çift turbolu, 3 litrelik, 6 silindirli motorları sayesinde 911 Carrera 4 ve 911 Targa 4 370 hp’lik bir güce ve 450 Nm’lik torka ulaşırken; S modellerinde çıkış gücü 420 hp’ye, tork ise 500 Nm’ye çıkıyor. Bu, sürücüye sürüş keyfi olarak yansıyan 20 hp’lik bir ilave dinamik performans bonusu sunuyor. Carrera S modellerinin daha yüksek gücünü, modifiye edilmiş kompresörler, özel bir egzoz sistemi ve ayarlanmış motor yönetimi taşıyan turbo motorlar sağlıyor.
Artık elektro-hidrolik olarak kontrol edilen dört çeker ile birlikte 911 Carrera 4 ilk kez arkadan itişli benzerlerinden daha iyi ivmelenme değerlerine ulaşıyor.
PDK şanzıman ve Sport Chrono paketi seçenekleri ile donatılmış olan 911 Carrera 4, 0’dan 100 km/saat hıza 4,1 saniyede (selefinden 0,4 saniye daha kısa sürede) çıkarken, 911 Carrera S modeli 3,8 saniyede (0,3 saniye daha kısa sürede) bu hıza ulaşıyor. 911 Carrera S Cabriolet ve 911 Targa 4 benzer bir donanımla sadece 0,2 saniye daha uzun bir süreye, yani göz açıp kapayana kadar geçen ilave bir süreye gereksinim duyuyor. En yüksek hızlar, modeller ve donanımlara bağlı olarak 287 km/saat ve 305 km/saat arasında değişiyor.
Geleneksel olarak, Porsche’nin her yeni nesil motoru daha yüksek verimi daha az tüketim ile birlikte sunar. Dolayısıyla, PDK’lı 911 Carrera 4 Cabriolet’nin yakıt tüketimi 0,8 litrelik bir düşüşle 7,9 l/100 km’ye iniyor. En dikkat çekici gelişmelerin görüldüğü, her ikisi de PDK’ya sahip olan 911 Carrera S Cabriolet ve 911 Targa 4S modellerinin ortalama yakıt tüketimleri 1,2 litre azalarak 8,0 l/km’ye iniyor.
918 Spyder’dan kalan miras: Mod seçme düğmeli Sport Chrono
Opsiyonel olan Sport Chrono Paketi ile bağlantılı olarak 911 Carrera şimdi ilk kez direksiyonda bulunan, 918 Spyder’ın hibrit mod düğmesinden yola çıkılarak geliştirilen bir mod seçme düğmesine sahip. Mod seçme düğmesi, “Normal”, “Sport”, “Sport Plus” ve “Kişisel” sürüş modları için 4 konumlu bir döner halkadan oluşuyor. Donanıma bağlı olarak bu son ayar (Kişisel sürüş modu), sürücünün, örneğin PASM, aktif motor yatakları, PDK şanzıman stratejisi ve spor egzoz sistemi gibi kendi kişisel araç ayarlarını yapılandırmasına olanak sağlıyor. Mod seçme halkası, PDK şanzıman ile bağlantılı bir ilave düğme olan “Spor Tepki Düğmesi” taşıyor. Bu düğmeye basıldığı zaman, örneğin geçiş manevrası yapmadan hemen önce, otomobil 20 saniye süresince maksimum ivmelenmeye önceden hazırlanmış oluyor. Bunun için en uygun vites devreye giriyor ve motor yönetimi kısa bir sürede olabilecek en hızlı tepkiyi vermeye ayarlanıyor.
Standart bir özellik: yeniden tasarlanmış PASM şasi sürüş yüksekliğini 10 milimetre aşağı indiriyor
Dört çeker sistemine sahip bir Porsche 911, sürüş güvenliği ve spor sürüş performansı arasındaki bütünlüğü en üst seviyeye taşır. Bu yeni nesil ile Porsche, birbiriyle çelişen bu iki unsuru daha da uyumlu bir birliktelik haline getiriyor. Öncelikle, 911 Turbo’dan uyarlanan teknoloji sayesinde, elektro-hidrolik olarak kontrol edilen dört çeker daha büyük bir hız ve duyarlılıkla tepki veriyor. Bu özellik, özellikle çok spor kullanımlarda, çeviklikten hiç ödün vermeden yön stabilitesini artırıyor. Yeniden tasarlanmış dört çeker sistemi ile sürüş yüksekliğini 10 milimetre aşağıya indiren, yeniden ayarlanmış PASM şasi arasındaki harmoni böylece daha iyi oluyor. Tüm Carrera modellerinde standart olarak bulunuyor ve yüksek hızla alınan virajlarda stabiliteyi artırıyor. Aynı zamanda, dikkat çekici niteliklere sahip olan yeni amortisör nesli geliştirilmiş hassas tepki özelliği sayesinde konforu artırıyor ve dinamik sürüş boyunca gövde bağlantısını daha da iyileştiriyor.
911 Carrera S için sunulan arka akstan aktif yönlendirme seçeneği 911 Turbo ve 911 GT3 modellerinden uyarlanmış bir şasi teknolojisi. Bu özellik 911 modelinin dönüş hareketini daha da iyileştiriyor. Ayrıca, yüksek hızlarda şerit değiştirirken sürüş dengesini artırıyor. Aynı zamanda, 0,4 metre azalan dönüş çapı sayesinde şehir trafiğinde daha iyi manevra kabiliyeti sağlıyor. Daha da geliştirilmiş direksiyon hâkimiyeti, 918 Spyder’ın direksiyonuna dayanan bir tasarım olan yeni nesil direksiyon aracılığıyla sürücüye aktarılıyor. Temel direksiyonun çapı 375 milimetre; seçenek olarak sunulan GT spor direksiyonun çapı ise 360 milimetre. Gündelik kullanışlılığı sınırsız kılmak için Porsche ön aksın süspansiyon kollarındaki kaldırma silindirleri ile entegre olmuş bir hidrolik kaldırma sistemi sunuyor. Bir düğmeye basılmasıyla 5 saniye içinde ön tarafta yerden yükseklik 40 milimetre artıyor ve dolayısıyla, örneğin dik garaj çıkışlarında, otomobilin gövde altının yere çarpması önleniyor.
Eğlence sistemi: Çok dokunuşlu ekran ve yeni fonksiyonlara sahip Porsche İletişim Yönetimi (PCM)
Standart bir özellik olarak sunulan tamamen yeni PCM eğlence sistemi, orta konsolda bulunan, artık 7 inçlik formattaki çok dokunuşlu ekran ile yeni fonksiyonları birleştiriyor. Aynı şekilde standart olarak bulunan navigasyon sistemi bir akıllı telefon gibi kullanılabiliyor, hatta el yazısı ile giriş yapılmasına olanak tanıyor. Wi-Fi, Bluetooth ya da kablo vasıtasıyla araç telefonları ve akıllı telefonlar da artık eskisinden daha çabuk, kolay ve kapsamlı bir şekilde entegre edilebiliyor. Bu, hem araç bilgilerine uzaktan ulaşılması gibi araçla bağlantılı hizmetlerin, hem de Google Street View ve Internet üzerinden radyo gibi internet ile bağlantılı hizmetlerin erişilebilir olması anlamına geliyor. Bu hizmetler sürekli genişletiliyor ve iyileştiriliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder