T serisinin 2016 versiyonu, şaside ve güç aktarma organlarındaki yenilikler ile hem yakıt tüketimini ekstra %2 oranında azaltıyor hem de taşıma kapasitesini 114 kg arttırıyor. Bu yeniliklerin yanı sıra GPS ile öngörülü
bir sürüş kontrol sistemi olan Optivision da kullanıcılara sunuluyor.
2013 yılında lansmanı yapılan Renault Trucks T, 2015’te Uluslararası En iyi Çekici (International Truck of the Year 2015) seçilmişti. Renault Trucks, T serisi ile sağladığı verimliliği bir üst seviyeye çıkarmayı hedefleyerek şimdi 2016 versiyonunu pazara sunuyor. T 2016 versiyonu ile Renault Trucks, sunduğu nakliye çözümlerini daha da genişletiyor. İyileştirilmiş yük kapasitesi, daha etkili çalışan motorlar ve yakıt tüketiminde en son yeniliklerden faydalanan hizmetler ile Renault Trucks, kazançlı çözümler için yeni bir adım daha atıyor.
Renault Trucks Uzun Yol Araçlar Müdürü Sophie Rivière konu ile ilgili olarak; “Müşterilerden aldığımız geri bildirimler, bize T’nin yakıt verimliliği ve sürüş kalitesi bakımından olağanüstü bir performans sunduğunu gösteriyor. 2016 versiyonu ile müşterilerimizin işletim maliyetlerinde daha tasarruflu olmalarını sağlamak için üç noktaya odaklandık: yakıt tüketimini azaltmak için araç aerodinamiklerinin iyileştirilmesi, taşıma kapasitesinin arttırılması için ağırlığın azaltılması ve GPS navigasyon sistemi ile çevre dostu sürüşün teşvik edilmesi” dedi.
Yüzde 2 ekstra tasarruf
Aerodinamiklerin iyileştirilmesi sonucunda T 2016, tamponun altında opsiyonel bir spoyler sunuyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Bu spoyler, aracın altından geçen hava akımını daha iyi yönlendirerek, yakıt tüketimini arttırma potansiyeline sahip olan aerodinami bozulmasını azaltıyor. Dahası, yeni T metal yapı içermeyen daha hafif bir tavan deflektörü sunarak aracın havayı daha iyi delebilmesini sağlıyor” diyor. Bu versiyona bağlı olarak müşteriler, şu anki araca kıyasla ekstra %2 tasarruf daha elde edebiliyor.
114 kg ekstra yük taşıma kapasitesi
Şaside ise ağırlıkta tasarruf büyük bir öncelik haline geldi. Birkaç bileşen tekrardan tasarlanarak veya daha hafif hale getirilerek, müşterinin taşıma kapasitesi arttırıldı. Yeni tahrik şaftı ve havalı süspansiyondaki iyileştirmeler aracın ağırlığını birkaç kilo daha azalttı. Sophie Rivière konu hakkında; “Ağırlığa olan yaklaşımımız, aerodinamikler için benimsediğimiz yaklaşım ile büyük benzerlik gösteriyor. Ağırlığın azaltılmasında adım adım ilerlenerek önemli bir genel sonuç elde edildi. Müşterilere 114 kg gibi bir ekstra yük taşıma kapasitesi sunulması ile çalışmalarımız sonuçlarını verdi” diyor.
DTI 11 ve DTI 13 motorlar da iyileştirmeden geçirilerek yanma performansı arttırıldı ve dolayısıyla yakıt tüketimi de azaldı. Tüm motorlar, 31 Aralık 2016 tarihinde zorunlu hale gelecek olan Euro 6c standartları ile uyumlu olarak sunuluyor.
Çekicide yapılan iyileştirmelere ek olarak Renault Trucks, yakıt tüketimini azaltmak amacıyla bazı hizmet paketleri de sunuyor. Bu hizmetler, GPS ile bağlantılı çalışan öngörülü bir sürüş kontrol sistemi olan Optivision’u da içeriyor. Bu özellik ile vites geçişleri, ivmelenme ve aracın hız stratejisi, takip edilen yol ile uyumlu olacak şekilde ayarlanabiliyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Örneğin; yokuş aşağı bir yola geldiğinizde sistem, çekicinin ataletini azami derecede kullanıyor. Yokuşun en doruk noktasına ulaştığınızda ise ardından yokuş aşağı bir yolun geldiğini bildiği için sistem, en yüksek ve en ekonomik viteste kalıyor” dedi. Sistem, her yolculukta takip edilen rotayı sadece bir çekicide değil, aynı yolu izlemiş olan tüm Optivision’lu araçlarda kaydediyor. Böylelikle çekici o rotayı ilk defa izlese bile, eğer söz konusu rota geçmişte başka bir Optivision’la donatılmış araç tarafından kullanıldıysa sistem, bunu algılıyor ve yakıt ekonomisi sunuyor. Fuel Eco paketini (güç önleme modu, ekonomik cruise kontrollü Optiroll serbest sürüş modu kontrolü, devreden çıkarılabilir hava kompresörü, değişken akışlı direksiyon pompası ve otomatik motor durdurma) Optivison ile birleştiren Fuel Eco+ paketi ile nakliyeciler, bu çekicilerin yakıt tüketiminde %5’e varan oranda tasarruf sağlayabiliyor.
Renault Trucks Uzun Yol Araçlar Müdürü Sophie Rivière konu ile ilgili olarak; “Müşterilerden aldığımız geri bildirimler, bize T’nin yakıt verimliliği ve sürüş kalitesi bakımından olağanüstü bir performans sunduğunu gösteriyor. 2016 versiyonu ile müşterilerimizin işletim maliyetlerinde daha tasarruflu olmalarını sağlamak için üç noktaya odaklandık: yakıt tüketimini azaltmak için araç aerodinamiklerinin iyileştirilmesi, taşıma kapasitesinin arttırılması için ağırlığın azaltılması ve GPS navigasyon sistemi ile çevre dostu sürüşün teşvik edilmesi” dedi.
Yüzde 2 ekstra tasarruf
Aerodinamiklerin iyileştirilmesi sonucunda T 2016, tamponun altında opsiyonel bir spoyler sunuyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Bu spoyler, aracın altından geçen hava akımını daha iyi yönlendirerek, yakıt tüketimini arttırma potansiyeline sahip olan aerodinami bozulmasını azaltıyor. Dahası, yeni T metal yapı içermeyen daha hafif bir tavan deflektörü sunarak aracın havayı daha iyi delebilmesini sağlıyor” diyor. Bu versiyona bağlı olarak müşteriler, şu anki araca kıyasla ekstra %2 tasarruf daha elde edebiliyor.
114 kg ekstra yük taşıma kapasitesi
Şaside ise ağırlıkta tasarruf büyük bir öncelik haline geldi. Birkaç bileşen tekrardan tasarlanarak veya daha hafif hale getirilerek, müşterinin taşıma kapasitesi arttırıldı. Yeni tahrik şaftı ve havalı süspansiyondaki iyileştirmeler aracın ağırlığını birkaç kilo daha azalttı. Sophie Rivière konu hakkında; “Ağırlığa olan yaklaşımımız, aerodinamikler için benimsediğimiz yaklaşım ile büyük benzerlik gösteriyor. Ağırlığın azaltılmasında adım adım ilerlenerek önemli bir genel sonuç elde edildi. Müşterilere 114 kg gibi bir ekstra yük taşıma kapasitesi sunulması ile çalışmalarımız sonuçlarını verdi” diyor.
DTI 11 ve DTI 13 motorlar da iyileştirmeden geçirilerek yanma performansı arttırıldı ve dolayısıyla yakıt tüketimi de azaldı. Tüm motorlar, 31 Aralık 2016 tarihinde zorunlu hale gelecek olan Euro 6c standartları ile uyumlu olarak sunuluyor.
Çekicide yapılan iyileştirmelere ek olarak Renault Trucks, yakıt tüketimini azaltmak amacıyla bazı hizmet paketleri de sunuyor. Bu hizmetler, GPS ile bağlantılı çalışan öngörülü bir sürüş kontrol sistemi olan Optivision’u da içeriyor. Bu özellik ile vites geçişleri, ivmelenme ve aracın hız stratejisi, takip edilen yol ile uyumlu olacak şekilde ayarlanabiliyor. Sophie Rivière açıklamasında; “Örneğin; yokuş aşağı bir yola geldiğinizde sistem, çekicinin ataletini azami derecede kullanıyor. Yokuşun en doruk noktasına ulaştığınızda ise ardından yokuş aşağı bir yolun geldiğini bildiği için sistem, en yüksek ve en ekonomik viteste kalıyor” dedi. Sistem, her yolculukta takip edilen rotayı sadece bir çekicide değil, aynı yolu izlemiş olan tüm Optivision’lu araçlarda kaydediyor. Böylelikle çekici o rotayı ilk defa izlese bile, eğer söz konusu rota geçmişte başka bir Optivision’la donatılmış araç tarafından kullanıldıysa sistem, bunu algılıyor ve yakıt ekonomisi sunuyor. Fuel Eco paketini (güç önleme modu, ekonomik cruise kontrollü Optiroll serbest sürüş modu kontrolü, devreden çıkarılabilir hava kompresörü, değişken akışlı direksiyon pompası ve otomatik motor durdurma) Optivison ile birleştiren Fuel Eco+ paketi ile nakliyeciler, bu çekicilerin yakıt tüketiminde %5’e varan oranda tasarruf sağlayabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder