İspanya Grand Prix’sinde, nihai sonuçlar son ana kadar belli olmazken yarış uzmanları lastik değişiminin zamanlaması ve lastik tercihlerinde farklı
düşünceleri benimsediler. Sonuçta, Red Bull ile ilk yarışına çıkan Max Verstappen, tarihte grand prix kazanan en genç sürücü oldu. Yarışı, 32 tur boyunca kullandığı orta sertlikte lastiklerle tamamlayan Verstappen, bu lastiklerle, ikinci olan Kimi Raikkonen’in Ferrari’sinden bir tur fazla yapmış oldu. Hem Ferrari hem de Red Bull kendi içlerinde farklı farklı stratejiler izlerken, her iki takım bir otomobillerine iki pit stop, diğerine ise üç pit stop yaptırdılar.
düşünceleri benimsediler. Sonuçta, Red Bull ile ilk yarışına çıkan Max Verstappen, tarihte grand prix kazanan en genç sürücü oldu. Yarışı, 32 tur boyunca kullandığı orta sertlikte lastiklerle tamamlayan Verstappen, bu lastiklerle, ikinci olan Kimi Raikkonen’in Ferrari’sinden bir tur fazla yapmış oldu. Hem Ferrari hem de Red Bull kendi içlerinde farklı farklı stratejiler izlerken, her iki takım bir otomobillerine iki pit stop, diğerine ise üç pit stop yaptırdılar.
Her üç hamur - sert, orta ve yumuşak - 66 turluk grand prix boyunca kullanıldı. Red Bull ile Ferrari arasında yarış boyunca süren mücadelede lastik yönetimi başarının en önemli anahtarı oldu. Dört sürücü son tura kadar kazanma umudunu korurken Daniel Ricciardo son anda muhtemelen pistteki döküntülerin neden olduğu küçük bir delinmeden olumsuz etkilendi.
Formula 1 takımları, Salı ve Çarşamba günleri yapılacak sezonun ilk testine katılmak üzere halen Barselona’da bulunuyorlar. Birçok takımın genç sürücülerle katılacağı test yarışında kullanılacak lastikler, bu yılın başından beri görülen ve her takımın test amacıyla tercih ettiği 2016 hamurları olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder