sunulan yeni dizel motor seçeneği sınıfının en iyi yakıt verimliliği değerini beraberinde getiriyor.
Sınıfının en akıllı sedanı olarak tanımlanan yeni Mercedes-Benz E-Serisi, 10 Mayıs 2016 tarihi itibariyle Türkiye’de Mercedes-Benz Türk yetkili bayilerinde satışa sunuluyor.
Mercedes-Benz,
yeni E-Serisi ile geleceğe giden yolda çok önemli bir adım atarak
yepyeni bir tasarıma ve birçok teknolojik yeniliğe sahip olan aracın 10.
neslini otomobil dünyasına sundu. Sınıfına
yeni standartlar getiren yeni E-Serisi, segmentinin en akıllı sedanı
olarak tanımlanıyor. Sahip olduğu teknolojik yenilikler bugüne kadar
benzeri görülmemiş bir konfor ve güvenlik
seviyesi sunarken aynı zamanda sürücünün yükünü hafifletmeye yönelik çözümlere tamamen yeni bir boyut kazandırıyor. Yeni E-Serisi’ndeki bilgi ve eğlence sistemi ile kumanda sistemleri ise tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Hafif yapı prensibi ile üretilen ve sınıfının en iyi aerodinamik değerlerlerine sahip olan yeni E-Serisi’nde sunulan yeni dizel motor seçeneği sınıfının en yüksek yakıt verimliliği değerini beraberinde getiriyor. İsteğe bağlı olarak sunulan yeni çok odacıklı havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL, kusursuz yol konforu ve sürüş dinamiği sunuyor.
E-Serisi’nin Mercedes-Benz ürün gamının en önemli üyelerinden biri olduğunu ve geçmişte olduğu gibi günümüzde de sınıfına yeni standartlar getirdiğini vurgulayan Grup Araştırma ve Mercedes-Benz Otomobilleri Geliştirme Çalışmalarından Sorumlu Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Thomas Weber: “Yeni E-Serisi geçmişten gelen bu mirası bünyesinde barındırdığı birçok önemli yenilikle geleceğe taşıyor. Tamamen insansız sürüş özelliğine giden yolda da çok önemli bir adım atan yeni E-Serisi, bunun ötesinde yakıt verimliliği, güvenlik, konfor kavramlarını bir üst basamağa taşıyor ve aynı zamanda otomobil kullanmanın beraberinde getirdiği stresi azaltarak sürüş keyfini arttırıyor” dedi.
seviyesi sunarken aynı zamanda sürücünün yükünü hafifletmeye yönelik çözümlere tamamen yeni bir boyut kazandırıyor. Yeni E-Serisi’ndeki bilgi ve eğlence sistemi ile kumanda sistemleri ise tamamen yeni bir deneyim sunuyor. Hafif yapı prensibi ile üretilen ve sınıfının en iyi aerodinamik değerlerlerine sahip olan yeni E-Serisi’nde sunulan yeni dizel motor seçeneği sınıfının en yüksek yakıt verimliliği değerini beraberinde getiriyor. İsteğe bağlı olarak sunulan yeni çok odacıklı havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL, kusursuz yol konforu ve sürüş dinamiği sunuyor.
E-Serisi’nin Mercedes-Benz ürün gamının en önemli üyelerinden biri olduğunu ve geçmişte olduğu gibi günümüzde de sınıfına yeni standartlar getirdiğini vurgulayan Grup Araştırma ve Mercedes-Benz Otomobilleri Geliştirme Çalışmalarından Sorumlu Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Thomas Weber: “Yeni E-Serisi geçmişten gelen bu mirası bünyesinde barındırdığı birçok önemli yenilikle geleceğe taşıyor. Tamamen insansız sürüş özelliğine giden yolda da çok önemli bir adım atan yeni E-Serisi, bunun ötesinde yakıt verimliliği, güvenlik, konfor kavramlarını bir üst basamağa taşıyor ve aynı zamanda otomobil kullanmanın beraberinde getirdiği stresi azaltarak sürüş keyfini arttırıyor” dedi.
Coupé tadında ve güçlü
Yeni Mercedes-Benz E-Serisi modern, stil sahibi ve sportif görünümüyle dikkat çekiyor. Önceki model ile
karşılaştırıldığında aks mesafesi 65 mm, uzunluğu ise 43 mm artan yeni
E-Serisi, Mercedes-Benz’e özgü sedan oranlarına sadık bir tasarım ortaya
koyuyor. Uzun motor kaputunun devamındaki eğimli tavan çizgisi ve
arkaya doğru genişleyen omuz çizgisi coupé tadında bir silueti
beraberinde getiriyor. Kısa ön ve arka uzantılar ile uzun aks mesafesi
kadar büyük tekerlekleri çevreleyen dolgun çamurluklar ve yay şeklindeki
yan tasarım çizgisi, yeni Mercedes-Benz E-Serisi’ne son derece
karakteristik ve bir o kadar da heyecan uyandıran bir görünüm
kazandırıyor. Tüm bu ayrıntılarla yeni E-Serisi, güncel Mercedes-Benz
tasarım felsefesi olan “duyusal saflık” kavramına uygun bir mimari
ortaya koyuyor.
Tasarım
ve donanım paketine bağlı olarak E-Serisi’nin ön tasarımı farklılık
gösteriyor. EXCLUSIVE tasarım konseptinde motor kaputunun üzerine
konumlandırılan ‘Yıldız’ ile klasik Mercedes-Benz ızgarası kullanılıyor.
Avantgarde ve AMG tasarım konseptleri daha sportif bir ön ızgaraya
sahip ve daha büyük bir "Yıldız" ızgaranın merkezinde kendine yer
buluyor.
Ön
tasarım kadar aracın arka tasarımı da güçlü ve E-Serisi’ne özel bir
görünüm sunuyor. Önden arkaya doğru genişleyen ve arka çamurluk
hizasında iyice belirginleşen omuz çizgisi güçlü, aynı zamanda
karakteristik bir görünüm kazandırıyor. Gövdenin tasarımıyla uyum
içerisindeki tek parça arka aydınlatma grubu E-Serisi’nin güçlü ve
dinamik tasarımına vurgu yaparken, aynı zamanda onun Mercedes-Benz
ailesinin bir üyesi olduğunu vurguluyor.
Yeni nesil motorlar
Yeni E-Serisi’nde ilk etapta iki farklı motor seçeneği sunuluyor. Bunlardan biri dört silindirli benzinli E 200, diğeri ise tamamen yeni bir motor olan dört silindirli dizel
E 220 d.
Gelecek
dönemlerde farklı motor seçenekleriyle ürün çeşitliliği artacak.
Bunlardan biri 2017 ilk aylarında 1.6 lt benzin motorlu E180. Diğeri
prizden şarj edilebilen hibrit teknolojisine sahip E 350 e olacak. Bu
araçta sürüş dinamizmi ile yakıt verimliliğini birlikte sunan prizden
şarj edilebilen hibrit teknolojisi, sadece elektrik enerjisiyle 30
kilometrenin üzerinde menzile ulaşırken, sıfır emisyonlu sürüşe imkan
tanıyor. Dört silindirli benzinli motorla kombine edilen güçlü elektrik
motoru 205 kW (279 PS) toplam sistem gücü ve 600 Nm toplam sistem torku
üretiyor. Böylece E 350 e, bir spor otomobil performansı sunarken, küçük
sınıf bir otomobilden daha az yakıt tüketiyor.
En güçlü dizel motor seçeneği olarak sunulan ve gelişmiş SCR teknolojisiyle donatılan altı silindirli motor 190 kW (258 PS) güç ve 620 Nm tork üretiyor.
Dikkat çeken diğer 245 kW (333 PS) / 480 Nm gücünde altı silindirli yeni bir motor ise E 400 4MATIC yer alıyor.
Yüksek verimlilik değerlerine sahip motorlar
Model
|
Hacim
cc |
Güç
kW/PS |
Tork
Nm |
0-100 km/h
sn
|
Tüketin
lt/100 km |
CO2
gr/km
|
E 200
|
1991
|
135/184
|
300
|
7,7
|
5,9
|
132
|
E 220 d
|
1950
|
143/194
|
400
|
7,3
|
3,9
|
102
|
E 350 d
|
2987
|
190/258
|
620
|
5,9
|
5,1
|
133
|
E 350 e
Sistem gücü
|
1991
|
205/279
(155+60
205+82)
|
600
(350+
360)
|
6,2
|
2,1
|
49
|
Mercedes-Benz
E-Serisi’nde sunulan tüm motorlar ECO Start-Stop özelliği ile yollara
çıkıyor. Benzinli motorlar Euro 6 emisyon normunu yerine getirirken, OM
654 kodlu yeni dört silindirli dizel motor RDE-Real Driving Emissions
kuralları ile gelecekte devreye alınacak normları da yerine getiriyor.
Yeni dört silindirli dizel motor
Mercedes-Benz,
yeni dört silindirli dizel motor ile yeni bir motor ailesinin ilk
adımını atarken, yakıt verimliliği konusuna tamamen yeni bir boyut
kazandırıyor. Silindir çapı (94 mm yerine 90 mm) kısaltılan motor
öncüsüne oranla daha kısa ve kompakt boyutlara sahip. Yaklaşık 2 litreye
küçültülen hacmine karşın yeni dizel motor 143 kW/194 PS güç üretiyor
ve E 220 d, ortalama 3,9 lt/100 km yakıt tüketiyor. Bu, bugüne kadar çok
daha küçük otomobillerin sunabildiği 102 gr/km’lik CO2 salınım değerini
beraberinde getiriyor.
Yeni dört silindirli motor sessiz ve titreşimsiz çalışan yapısıyla öne çıkıyor.
Dokuz kademeli otomatik şanzıman
Yeni
Mercedes-Benz E-Serisi’nde sunulan bütün motor seçeneklerinde standart
olarak 9G-TRONIC adındaki dokuz kademeli otomatik şanzıman kullanılıyor.
Hızlı vites değiştiren şanzıman aynı zamanda güç gereksiniminin az
olduğu anlarda motoru düşük devirlerde tutuyor. Böylece yakıt
verimliliğine katkı sağlanırken, aynı zamanda gürültü seviyesi de
azaltılarak konfora da katkı sağlanıyor.
Yürüyen aksam – sportif konfor
Virajlı
yollarda son derece atak ve dinamik bir sürüş karakteri sergileyen yeni
E-Serisi’nin süspansiyonu aynı zamanda sınıfının en yüksek konfor
seviyesini de sunuyor. Standart olarak çelik yaylı yürüyen aksam yapısı
sunuluyor. Bu yapıya entegre edilmek üzere adaptif amortisörlere sahip
üç farklı Direct Control yürüyen aksam sunuluyor:
- Konforlu yürüyen aksam
- Sportif karakterli, 15 mm daha alçak konforlu Avantgarde yürüyen aksam
- Geleneksel yürüyen aksamın yerini alan ve adaptif ayarlı amortisörlere sahip olan alan 15 mm daha alçak sportif yürüyen aksam.
Çok odacıklı havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL
Sınıfında
bu ekipmanı sunan tek otomobil konumunda olan yeni Mercedes-Benz
E-Serisi alternatif olarak “Çok Odacıklı Havalı Süspansiyon” ile
donatılabiliyor. Arka aksta üç adet ve ön aksta iki adet olmak üzere her
bir aksta birden fazla hava odacığından oluşan bu sistem, kullanıcıya
süspansiyon sertliğini üç kademe olarak ayarlama imkanı tanıyor. Böylece
sürücü ve beraberindeki yolcular son derece yumuşak bir baz süspansiyon
ayarının beraberinde getirdiği konforun keyfini sürerken artan sürüş
hızına bağlı olarak artan sürüş dengesinin vermiş olduğu güven duygusunu
yaşayabiliyor.
Sürüş
şartlarına çok hızlı cevap verebilen çok odacıklı havalı süspansiyon
AIR BODY CONTROL araç yüklüyken seviye ayarını da yaparak sürüş
konforuna katkı sağlıyor.
Hiç eksilmeyen algılama: PRE-SAFE®
Yeni
geliştirilen ve isteğe bağlı donanım kapsamında olan sürüş yardım ve
güvenlik sistemleri PRE-SAFE® Ses ve PRE-SAFE® Impulse Side sayesinde
yeni E-Serisi sürücü ve yolcularını daha da iyi koruyor. PRE-SAFE®
Impulse Side donanımı, yandan çarpma durumunda sürücüyü ve ön yolcuyu
daha iyi bir pozisyona getirerek kazanın etkisini azaltıyor.
Otomobil yeniden icat edildi: DRIVE PILOT
Otonom
sürüşe giden yolda bir kilometre taşı olan ve isteğe bağlı donanım
kapsamında olan DRIVE PILOT sistemi ile yeni E-Serisi, her türlü yol
koşulunda (otoyollar, şehirler arası yollar ve şehir içi) sadece önde
giden araca doğru olan mesafeyi otomatik olarak korumakla kalmıyor, aynı
zamanda 210 km/saat hıza kadar şeritte kalarak onları takip edebiliyor.
DISTRONIC mesafe koruma donanımının da yardımıyla sürücüler, normal
sürüşte fren yaparak veya gaz vererek müdahale etmek zorunda
kalmıyorlar. Ayrıca manevra yaparken, hatta virajlarda, belirgin şekilde
desteklendiği için sürücünün yükü hafifliyor.
Yüksek kalitede işçiliği, maksimum konforu, benzersizlik güvenlik standartları ile yeni Mercedes-Benz E-Serisi, 10 Mayıs 2016 tarihinden itibaren 219.500 TL’den başlayan fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuluyor.
Düşük
hacimli motorların satışa sunulması ile toplam pazardaki oranı 4 yıl
içinde %1.5’tan % 2.5 seviyesine çıkan ve Türkiye’de 2015 yılında
yaklaşık 17.000 aracın satıldığı E-Serisi segmentinin bu yıl 16.000 adet
olarak gerçekleşmesi bekleniyor.
Mercedes-Benz
Türk, yeni E-Serisi ile birlikte 2015 yılında %37 olan pazar payını
arttırarak 2016 yılında segment liderliğini hedefliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder