KIA'dan yeşil girişimcilik projelerine yatırım

 KİA fabrikaları artı yeşil alanSürdürülebilir büyüme ilkesi ile faaliyetlerini sürdüren KIA, üretim tesislerindeki yeşil alanları büyütüyor. Dünyanın farklı bölgelerindeki tesislerine yaklaşık 5 milyon ağaç diken KIA’nın hayata geçirdiği yeşil alanlar, 866 futbol sahasına eşdeğer büyüklüğe ulaştı. KIA’nın sürdürülebilirlik raporunda, 15 yıldır hiçbir üretim
tesisinde toprak kirlenmesi vakası yaşanmadığı kaydedildi.

Beş ülkedeki 11 üretim ve montaj tesisinde yıllık 3 milyondan fazla araç üreten KIA, dünya otomotiv liginde hızla yükselirken sürdürülebilir hayata da katkıda bulunuyor. KIA, 2015 yılında dünya çapındaki üretim tesislerine, 136.289 m2 daha yeşil alan ekledi. KIA’nın yıllık sürdürülebilirlik raporunda yayınlanan bilgilere göre markanın Kore, Avrupa, ABD ve Çin’de yer alan tesislerinde yaratılan toplam yeşil alan büyüklüğü, 866 futbol sahasına eş değer büyüklüğe erişti.
 yeşil fabrika

5 milyona yakın ağaç dikti

Ağaçlandırma faaliyetlerini, çevre dostu üretim modelinin en önemli fonksiyonu olarak gören KIA, 2015 yılının sonunda üretim tesislerindeki alanlara toplam 4,94 milyon ağaç dikti. KIA diktiği ağaçlarla, atmosferdeki karbondioksit emilimine katkıda bulunuyor. Tek bir ağaç, yılda yaklaşık 22 kg CO2 emilimi gerçekleştirirken, KIA’nın ağaçlandırma çalışmaları sayesinde bu rakam yaklaşık 107.5 milyon ton oldu. KIA’nın yıllık sürdürülebilirlik raporunda yer alan bir diğer bilgiye göre de, markanın 2000 yılından bu yana üretim tesislerinin hiç birinde toprak kirliliği sorunu ile karşılaşılmadı.

Yeşil girişimcilik projelerine yatırım
 KİA fabrikaları artı yeşil alan Yeşil girişimcilik projelerine yaptığı yatırım miktarını 2015 yılında yüzde 50 artırarak 32.5 milyon dolara çıkaran KIA, tehlikeli madde kullanmaksızın üretim ve boya işlemleri gibi pek çok yeni girişimi de yakın gelecekte hayata geçirmeyi planlıyor.

KIA’nın üretimin çevre üzerindeki etkilerini azaltma projeleri kapsamında yaptığı, alternatif güç aktarım mekanizmalarının geliştirilmesi ve üretimde geri dönüşümlü, çevre dostu malzemelerin kullanımı gibi çalışmalar, dünyanın önde gelen marka danışmanlığı kuruluşu Interbrand tarafından da yakından takip ediliyor. KIA, Interbrand’ın “En İyi Küresel Yeşil Markalar” güncel raporunda 35. sırada yer alıyor.

1 yorum:

  1. Ne güzel bir yaklaşım. Tüm sektörler aynı bilinçle hareket etmeli. Paylaşıminiz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara