Dünyanın lider buji üreticisi NGK Spark Plug Europe, Koreli motorlu taşıt üreticisi
SsangYong için orijinal ekipman olarak geliştirdiği bir bujiyi yenileme pazarına yönelik
ürün yelpazesine dâhil etti.
SsangYong’un gerek Rodius adlı aile vanının gerekse Chairman sedan modelinin güç kaynağı,
M162E32 kodlu 6 silindirli benzinli motordur. Bu motor, 2005 ila 2012 yılları
arasında üretilen Rodius araçlarında 3.2 litrelik motor hacminden 162 kW (220 bg) güç
üretiyordu. 2007 yılından bu yana üretilen Chairman modelinde aynı motor hacminden 165
kW (224 bg) elde ediliyor. NGK’nın bu motor için tedarik ettiği BKUR5ETZ-10 kodlu buji, tüm
şartlar altında mükemmel bir ateşleme garantiliyor. 14 mm’lik bir vida çapı olan bu HEX16 tipi
buji, nikel malzemesinden yapılmış üç topraklama elektroduna sahiptir. Bu sayede aşınma ve
kıvılcım erozyonu birden fazla topraklama elektroduna bölünüyor ve 60.000 kilometre gibi
uzun bir servis aralığı mümkün oluyor.
Ayrıca bu bujide, kurumlanmadan kaynaklanan tekleme problemini önlemek amacıyla yarı
kayar kıvılcım teknolojisinden yararlanılıyor. Bu yöntemin altında yatan prensip, seramik
izolatörün kurumlanmış olması nedeniyle kıvılcımın orta elektrottan topraklama elektroduna
atlayamaması halinde bile kıvılcımın izolatörden topraklama elektroduna atlamasına imkân
veren bir tasarımdır. Bu şekilde atlayan her bir kıvılcım, tekrar orta elektrottan topraklama
elektroduna giden olağan yol açılana kadar istenmeyen kurum partiküllerini gideriyor.
Bağımsız bir oto servisi Rodius veya Chairman modellerinde buji değiştirmek durumunda
kaldığında, bundan böyle orijinal ekipman kalitesinde bir yedek parçadan faydalanabilecektir.
Zira NGK Spark Plug Europe, BKUR5ETZ-10 kodlu bujiyi şimdi yenileme pazarına da
sunuyor. NGK parça no.su 91926 olan buji, orijinal ekipman parça no.su 1621593103 olan
bujinin muadilidir. Tüm araç uygulamalarını ve daha fazla ayrıntıları elektronik
kataloglarımızda bulabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder