Off-Road Team, şampiyonanın İstanbul Park Spor Kulübü (İPSK) tarafından organize edilen Türkiye Off-Road Şampiyonası’nın 4’üncü ayak yarışında, S2 sınıfında yarıştı. Motor hacmi daha yüksek araçlarla yarışan ekipleri geride bırakan BANTBORU Off-Road Team, yarışı S2 sınıfında zaferle noktaladı.
2018 Türkiye Off-Road Şampiyonası’na S1 birinciliği hedefiyle başlayan BANTBORU Off-Road Team, dikkat çekici başarılara imza atmaya devam ediyor. 28 – 29 Temmuz tarihlerinde, İstanbul Park Spor Kulübü (İPSK) organizasyonunda gerçekleşen şampiyonanın dördüncü ayak yarışında, daha yüksek motor hacmine sahip araçların yer aldığı bir üst sınıf olan S2’de yarışan BANTBORU Off-Road Team, çarpıcı bir performans gösterdiği yarıştan, zaferle ayrılmasını bildi.
1750 cc’ye dek motor hacmine sahip araçlara açık S1 sınıfında yarışan BANTBORU Off-Road Team, bu yarışta bu sınıfta katılım olmaması nedeniyle, 2800 cc’ye dek motor hacmine sahip araçların yer aldığı S2 sınıfına dahil edildi. Takım, bu yarışa özel olarak aldığı kararla, direksiyonu 2. sürücü Batuhan Korkut’a teslim etti. Özellikle yarışın ilk günü gerçekleşen orman etaplarında yüksek performans sergileyen takım, seyirci etaplarından oluşan ikinci günün son iki etabında baş gösteren ateşleme arızasına rağmen, daha güçlü araçlarla yarışan rakiplerin arasından sıyrılıp, yarışı S2 sınıfı birincisi olarak noktalama başarısını gösterdi.
Ülkemizin ilk ve tek kadın Off-Road S1 şampiyonu olan 1. sürücüsü İlayda Hancı ile 2018 S1 birinciliği hedefiyle hareket ettiklerini belirten BANTBORU Off-Road Team Takım Direktörü Mert Birdoğan, “Bu yarışta S1 yerine S2 sınıfında yer alma durumumuz ortaya çıkınca, stratejik bir karar aldık. İlayda, bu yarışta S1 birinciliği için puan alamayacağı için, takım içerisinde bir rol değişikliğine gittik. Daha önce S2 sınıfında yarışmış olan 2. sürücümüz Batuhan Korkut, bu yarışta pilot olarak direksiyona geçerken, İlayda ko-pilot olarak sorumluluk aldı. S2 sınıfında bizim aracımızdan daha güçlü araçların yarışıyor olması, BANTBORU Off-Road Team’in rekabetçi performansını etkilemedi. Ekibimiz, parkurda büyük başarı gösterdi ve daha güçlü araçlarla yarışan ekipleri geride bıraktı. Aracımız, bu yarıştaki tüm müsabıklar arasında en düşük motor hacmine sahip olandı. Ancak takımımız, genel klasmanda da altıncılık gibi iyi bir yer elde etti” dedi.
Yarışın beklediklerinden daha rahat geçtiğini dile getiren Batuhan Korkut ise, “Bir üst sınıfta yer alan rakiplere karşı güç dezavantajımız özellikle ikinci günün seyirci etaplarında etkili olacağı için, taktiğimizi ilk günün orman etaplarında maksimum atak üzerine kurduk ve istediğimiz dereceleri de aldık. Yerimizi koruma hedefiyle başladığımız ikinci günün son iki etabında araçta ateşleme sorunu baş gösterdi, ancak buna rağmen yarışı sınıfımızda birinci, genel klasmanda ise altıncı sırada tamamladık” şeklinde konuştu.
BANTBORU Off-Road Team, sezonun kalan yarışlarında, 1. sürücü İlayda Hancı’nın pilotajında ve Batuhan Korkut’un ko-pilotluğunda, S1 birinciliği hedefiyle yarışmaya devam edecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder