Yeni Mercedes-Benz EQC Stockholm’de dünya prömiyerini gerçekleştirdi

Mercedes-Benz’in yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulan ilk modeli EQC, 4 Eylül Salı akşamı Stockholm’de gerçekleştirilen lansman ile dünyaya tanıtıldı. Mercedes-Benz EQC, elektromobilitede markanın geleceğine dair çok önemli bir rol üstleniyor. İki elektromotoru toplamda 408 BG güç üreten, dört tekerlekten çekişli EQC, NEDC formuna göre yaklaşık 450 km’lik menzil sunuyor. Evde veya halka açık alanlardaki AC tipi prizden de şarj edilebilen EQC’nin bataryaları, hızlı şarj istasyonlarında yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 40 dakikada doldurulabiliyor.  





Mercedes-Benz elektromobiliteye yönelik yeni ürün ve teknolojilerini sunduğu yeni EQ markasını, ilk kez 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtmıştı. 2019 yılı ortalarında Batı Avrupa’da satışa sunulacak EQ markasının altında tanıtılan ilk otomobili EQC modelinin, Türkiye’de ise 2020 yılında yollarda olması planlanıyor.

Kesintisiz, net ve renkli vurgulara sahip tasarımıyla öne çıkan Mercedes-Benz EQ markası, yenilikçi lüks (Progressive Luxury) tasarım dilini kullanırken yenilikçi elektrikli otomobil görünümünün de öncülüğünü yapıyor. Kalite, güvenlik ve konfor gibi konulara sadık kalan EQC, elektrikli otomobillerin Mercedes-Benz’i konumunda bulunuyor ve sahip olduğu niteliklerin toplamıyla bunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Tüm bu nitelikleri, ön ve arka aksta birer tane olmak üzere toplam iki elektromotorun ürettiği 300 kW (408 BG) gücün sağlamış olduğu dinamik performans tamamlıyor. Sistem son derece gelişmiş mühendislik çözümleri sayesinde NEDC normuna göre yaklaşık 450 km’lik bir elektrikli menzile imkân tanıyor. EQ ayrıca “Mercedes me” ile hayatı kolaylaştıran kapsamlı hizmetler sunuyor ve elektromobiliteyi günlük sürüş için uygun hale getiriyor. EQC, Daimler bünyesindeki yeni bir mobilite döneminin başlangıcını simgeliyor.
Yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulan ilk Mercedes-Benz modeli olan EQC, marka için klasikleşmiş olan birçok tasarım detayına ve renk vurgularına sahip. EQC, gerek iç mekânda, gerekse de dış tasarımda ilerici lüks tasarım dilini kullanıyor. Birbirine zıt dijital ve analog öğelerin bir arada kullanılmasıyla duyguları harekete geçiren çarpıcı bir tasarım ortaya çıkıyor. 






Yeni EQC, bünyesinde barındırdığı kaslı ve gösterişli gövde orantıları ile crossover SUV olarak sınıflandırılıyor. Geniş tavan çizgisi, yüksek omuz çizgisine sahip dar yan camlar ve arkaya doğru eğimli tavan çizgisinin ortaya çıkarttığı coupé benzeri arka kısmıyla görsel olarak SUV ile SUV Coupé arasında bir görünüm sunuyor. 
Önden bakıldığında farları ve ön ızgarayı çevreleyen siyah panel yüzey dikkat çekiyor. Bir ilk olarak siyah panelin üst kenarı fiber optik bir hat ile dolduruluyor. Söz konusu hat, gündüz farlarını birbirine bağlaması ile karakteristik bir Mercedes-Benz özelliği olarak öne çıkıyor. Bu yapı karanlıkta neredeyse kesintisiz bir ışık bandı oluşturuyor. Standart olarak sunulan MULTIBEAM LED ön farların iç yuvaları ve tüpleri çok parlak bir siyah renge sahip. Beyaz zemin üzerine mavi şeritler ve mavi tonlardaki MULTIBEAM gibi zıt renk vurguları bu modelin yeni EQ ailesinin bir üyesi olduğunu teyit ediyor.
Yeni Mercedes-Benz EQC, premium elektrikli araç görünümüne öncülük eden, son derece kaliteli bir iç mekânla dikkat çekiyor. Gösterge panelinin üst sınıf amplifikatörün soğutma kanallarını andıran panjurlu kenarları buna iyi bir örnek niteliği taşıyor. Araçtaki gösterge paneli sürücü odaklı bir kokpit mimarisi ortaya koyarken, Mercedes-Benz markasının karakteristik kanat profili sürücü bölgesinde kesintiye uğrayarak asimetrik bir görünüm sergiliyor. Kokpitin en önemli görsel unsurlarından birinin bulunduğu yer tam da burası. Bu bölüm rosé-gold aplikasyonlar da dahil olmak üzere bünyesindeki tüm detaylarla ileri teknoloji üssü gibi görünüyor. 
Güç kaynağı: Dinamik performans verimlilikle buluşuyor
Yeni ürün ve teknoloji markası EQ altında satışa sunulacak olan ilk Mercedes-Benz modeli EQC’de tamamen yenilikçi bir dört tekerlekten çekiş sistemi devreye giriyor. Sistem her bir aksta birer adet olmak üzere iki adet kompakt elektromotordan oluşuyor. EQC böylece dört tekerlekten çekişli bir aracın sürüş karakteristiğini sunabiliyor. 
Tüketimi azaltmak, son derece etkili bir performans sunmak üzere elektromotorlar farklı bir şekilde konumlandırılıyor. Ön akstaki elektromotor düşük ve orta güç gereksinimlerinde mümkün olan en yüksek verimlilik seviyesini sunacak şekilde ayarlanırken, arka aks salt dinamizm sunmak üzere ayarlanıyor. Ön ve arka akstaki elektromotorlar toplam 300 kW güç ve 765 Nm tork kullanıma sunuyor. 
Mercedes-Benz mühendisleri, bir dizi ileri mühendislik çözümü ile maksimum gürültü konforu sunan bir yapı oluşturdular. EQC’nin güç üniteleri motorun şasiye ve şasinin gövdeye bağlandığı yerler olmak üzere iki farklı noktadan kauçuk takozlarla izole ediliyor. Söz konusu izolasyon yöntemi ilave yalıtım çözümleriyle destekleniyor ve böylece EQC son derece sessiz bir yaşam alanı sunuyor. 
EQC’ye NEDC normuna göre 80 kWh kapasiteye sahip olan lityum-iyon bataryalar enerji sağlıyor. Elektrikli araçların tüketim ve menzil değerleri kullanım şartlarına göre değişkenlik gösteriyor. EQC, sürücüsünü her biri farklı karakteristiklere sahip COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT ve INDIVIDUAL olmak üzere beş farklı sürüş programı ile destekliyor. Ekonomik sürüş modlarında gaz pedalının tepkileri sürücüyü daha sakin sürüşlere yönlendirerek enerji tüketimini düşürmeye yardımcı oluyor. Sürücü ayrıca direksiyon simidinin arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarını kullanarak enerji geri kazanma seviyesini de yönetebiliyor. 
ECO Assist sistemi sürücüye öngörülü sürüş noktasında önemli bir destek sağlıyor. Sistem örneğin hız sınırı bölgesine yaklaşma veya enerji geri kazanım sistemini daha da iyileştirme gibi durumlarda sürücüyü ayağını gazdan çekmeye yönlendiriyor. Bu amaçla, navigasyon verileri, trafik işareti tanımlama sistemi ve akıllı güvenlik yardımcılarından gelen bilgiler (radar ve stereo kamera) birbirine bağlanıyor ve işleniyor.
Şarj: Kolay ve hızlı
EQC standart olarak su soğutmalı 7,4 kW kapasiteli bir batarya ile donatılıyor. Bu batarya evde ve halka açık alanlarda AC tipi prizden şarj etme imkânı sunuyor. Bir Mercedes-Benz Wallbox kullanarak şarj etmek, şarj süresini yerel güç kaynağına oranla üç kat hızlandırıyor. EQC’de standart olan DC tipi şarj ile, örneğin Avrupa’da CCS ile şarj süresi daha da kısalıyor. EQC, şarj tipine bağlı olarak maksimum 110 kW’a kadar güç çıkışına sahip herhangi bir şarj noktasında şarj edilebiliyor. Batarya yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 40 dakikada doluyor (Yaklaşık veriler).
Akıllı hizmetler: Başından sonuna kadar rahat bir yolculuk
Mercedes me ile donatılan EQ bugünün ve yarının elektromobilitesine yönelik kapsamlı hizmetler sunuyor. Piyasaya sürülmesi planlanan en önemli EQC hizmetleri ve işlevleri aşağıdaki şekilde sunuluyor;
Giriş öncesi klima kontrolü: Bu özellik aracın yaşam alanının hareket öncesi arzu edilen sıcaklıkta olmasını sağlıyor. Özellik doğrudan MBUX ve “Mercedes me” uygulaması üzerinden programlanabiliyor. Isıtma pompası ve elektrik ısıtıcıdan oluşan son derece gelişmiş bir sistem kabin içi sıcaklığı önceden ayarlıyor. 
EQ için optimize edilmiş navigasyon: Her zaman mümkün olan en kısa rotayı hesaplarken en kısa şarj süresini dikkate alıyor. Rota planlaması değişikliklere dinamik olarak cevap veriyor ve hem araç içinden hem de araç dışından “Mercedes me” uygulaması üzerinden gerçekleştirilebiliyor. EQ için optimize edilmiş navigasyon sayesinde Mercedes-Benz müşterileri kolaylıkla şarj istasyonlarını bulabiliyor ve Mercedes me Charge, uluslararası yollarda bile çok sayıda tedarikçinin şarj istasyonlarına kolay erişim sağlıyor. Müşterilerin bu durumda basit ve entegre ödeme fonksiyonundan yararlanabilmeleri planlanıyor.
EQC’ye özel aktif ve pasif güvenlik konsepti: EQC en güncel Mercedes-Benz sürüş destek sistemleriyle donatılıyor. Sunulan sürüş destek sistemleri paketinde; sürüş istikametindeki bir araç kuyruğu veya konvoya yaklaşırken öngörülü hız ayarı gibi yeni fonksiyonlar kullanıma sunuluyor. Böyle bir durumda Aktif Mesafe Yardımı DISTRONIC, bir önlem olarak hızı yaklaşık 100 km/s’ye düşürüyor. Sistem aracı, otoyoldaki araç kuyrukları ve konvoylarda ambulans veya itfaiye gibi acil durum araçların geçişini kolaylaştıracak şekilde konumlandırıyor. 
EQC ayrıca pasif güvenlik açısından da en yüksek gereksinimleri karşılıyor. Mercedes-Benz, her zamanki kapsamlı çarpışma test programına ek olarak, akü ve elektrik akımı taşıyan tüm bileşen parçalarına son derece katı güvenlik standartları uyguluyor ve söz konusu standartlar yasal gereklerin de ötesine geçiyor. Elektrikli bileşenlerin ve akünün özel gereksinimlerine uyacak şekilde ayarlanan EQC’nin araç yapısı yüksek güvenlik seviyesine ulaşacak şekilde yapılandırıldı. Örneğin, ek bir alt şasi ön kısımda bulunan yürüyen aksam bileşenlerini çevreliyor ve bu bölüm normal montaj noktaları tarafından destekleniyor.
Batarya güvenliği, EQC’nin gelişiminde büyük bir titizlikle ele alınan kalemlerden biri olarak dikkat çekiyor. Yüksek güvenlik seviyesine sahip koruma uygulaması yüksek voltajlı bataryanın konumlandırmasıyla başlıyor. Araç zeminine entegre edilen batarya enerjiyi sönümleme özelliğine sahip özel bir koruyucu çerçeve tarafından çevreleniyor. Çerçeve ile bataryanın arası özel darbe emici koruma malzemesi ile dolduruluyor. Bataryanın ön tarafında bulunan bir batarya muhafazası, enerji depolama ünitesinin yabancı cisimler tarafından delinmesini önlüyor.
Yüksek voltajlı sistemin elektriksel güvenliği: Mercedes-Benz’in yüksek voltajlı sürüş sistemleri ile yaşadığı kapsamlı tecrübe, bir kaza durumunda devreye giren çok aşamalı bir güvenlik konseptinin hayata geçirilmesini sağladı. Yüksek voltajlı sistem, kazanın şiddetine göre otomatik olarak kısmen veya tamamen kapanıyor. Ayrıca acil durum ekiplerinin yüksek voltajlı sistemi manuel olarak devre dışı bırakabileceği kapatma noktaları da bulunuyor.
MBUX multimedya sistemi: EQC’ye özel fonksiyonlar
EQC; menzil, şarj durumu ve enerji akışı olmak üzere EQ’ya özel bazı bilgileri de gösteren yenilikçi multimedya sistemi MBUX - Mercedes-Benz User Experience ile donatılıyor. EQ için optimize edilmiş olan navigasyon, sürüş modları, şarj süresi ve hareket saati gibi bilgiler de yine MBUX üzerinden kontrol edilebiliyor ve ayarlanabiliyor. MBUX ekranında farklı EQ özelliklerinin gruplandırıldığı özel bir bölüm bulunuyor. Kullanıcı alternatif olarak kontrol panelinin sol alt köşesindeki bir tuşla MBUX sisteminin EQ menüsüne doğrudan erişebiliyor.
Standart geniş ekranlı dijital kokpitinin sol tarafındaki gösterge panelinde, EQC sürücüyü bir EQ karşılama animasyonuyla karşılıyor. Soldaki gösterge hızı ve hemen altındaki bölgede ise şarj durumu ve menzil gösteriliyor. Sağdaki ekranda ise güç üretimini ve enerji geri kazanım seviyesi gösteriliyor. 
Ekranlar hızlanma anında araç ile doğru orantılı bir dinamizm ile hareket ediyor. Her iki göstergede beyaz bir bant, EQC’nin hız ve gücüne ilişkin görsel bir canlandırma yapılıyor. Ekranda ayrıca şarj durumu ile ilgili bir bölüm bulunuyor. 
Geniş ekranlı dijital kokpitin sağ tarafındaki multimedya ekranının ana menüsünde belirli ekran ve ayarlara erişim sağlamak üzere özel bir EQ bölümü bulunuyor. Burada şarj akımı, hareket saati, enerji akışı ve tüketim bilgisi yer alıyor. EQ için özel olarak optimize edilen navigasyon ve “Mercedes me” şarj fonksiyonları ve sürüş programları multimedya ekranı üzerinden kontrol edilebiliyor. 
Navigasyon ekranı şarj istasyonlarının yerini ve internet bağlantısı varsa, bunların kullanılabilirlik durumu ve açılış saatleri gibi dinamik ek bilgileri gösteriyor.
MBUX - Mercedes-Benz User Experience: Sezgisel kullanım ve öğrenme yeteneği
Bilgi ve eğlence sistemine verilen MBUX – Mercedes-Benz User Experience ismi sisteminin kullanıcı öncelikli olduğunu açık bir şekilde gözler önüne seriyor. Yapay zekâ sayesinde sunulan öğrenme yeteneği bu sistemi daha da özel kılıyor. MBUX, öngörü özelliği ile kullanıcının hangi zamanda ne isteyeceğini tahmin edebiliyor. Örneğin; sürücü her hafta Salı günü annesini arıyorsa artık Salı günlerinde annesinin telefon numarası otomatik olarak ekranda gösteriliyor. Belirli bir zamanda haberleri dinlemek üzere düzenli olarak bir radyo istasyonuna geçiş yapan sürücü için ise, bu kanal artık ilgili saatte kendisine bir öneri olarak sunuluyor.
“Hey Mercedes”
MBUX’un en güçlü yönlerinden biri, “Hey Mercedes” anahtar kelimesi ile etkinleşen doğal dil anlama yeteneğine sahip akıllı sesli komut sistemi. Yeni LINGUATRONIC; hedef girişi, telefon aramaları, müzik seçimi, yazılı mesajlar ile sesli mesajlar ve hava durumu tahmini de dahil birçok bilgi ve eğlence fonksiyonu dışında iklimlendirme veya aydınlatma gibi sayısız fonksiyonu da destekliyor. 
Otomobillerdeki geleneksel ses kontrol sistemleri kullanıcıların belirli sabit komutlarını algılıyor. Ancak doğal konuşma tanıma özeliği sayesinde MBUX’un LINGUATRONIC sesli komut sistemi hemen hemen her türlü komutu tanımlıyor ve EQ’ya özel olanlar da dahil olmak üzere bilgi ve eğlence ile araç fonksiyonlarına yönelik neredeyse tüm cümleleri anlıyor. Örneğin, “Bir sonraki şarj istasyonu nerede?” sorusu kadar “Bataryayı nerede şarj edebilirim?” sorusu da sistem tarafından algılanıyor. 
Akıllı sesli komut sistemi direksiyon üzerindeki bir buton veya “Her Mercedes” komutu ile etkinleştiriliyor. Bu sistemde insan araca adapte olmak zorunda kalmıyor, araç insana uyum sağlıyor. Sistem açık komutların dışında, dolaylı ifadeleri de anlayabiliyor. Örneğin kullanıcı, klimayı ayarını yükseltmek için “Sıcaklığı 24 dereceye ayarla” gibi net bir komut vermek yerine “burası çok soğuk” da diyebiliyor. Sistem bu durumda havalandırma sisteminin sıcaklığını 1 derece arttırırken “burası çok sıcak” komutu karşılığında 1 derece düşürüyor.
 Teknik Özellikler[1]
CO2 emisyon salınımı
0 g/km
Güç tüketimi (NEDC) (ortalama)
22.2* kWh/100 km
Menzil (NEDC)
450* km
Güç ünitesi
2 adet senkron olmayan elektromotor, dört tekerlekten çekiş
Güç üretimi
300 kW (408 BG)
Maksimum tork üretimi
765 Nm
Maksimum hız
180 km/sa (sınırlandırılmış)
Hızlanma 0-100 km/sa
5,1 sn
Batarya
Lityum-iyon
Batarya kapasitesi
80 kWh
Batarya ağırlığı
650* kg
Uzunluk/genişlik(aynalar dahil)/yükseklik
4.761/1.884 (2.096)/1.324 mm
İz genişliği (ön/arka)
1.625/1.615 mm
Dingil mesafesi
2.873 mm
Bagaj kapasitesi (opsiyonel donanıma bağlı)
ca. 500 l
Boş ağırlık/maksimum ağırlık /yükleme kapasitesi
2.425*/2.915/515 kg
Römork çekme kapasitesi/%12
1.800 kg
*yaklaşık değerler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara