Avrupa’nın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan Yandex, İstanbul’da düzenlediği etkinlikte internet tabanlı platformlarda kullanıcı odaklı analizler için geliştirdiği çözümleri paylaştı. Sektördeki teknoloji çalışanlarının yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte, Yandex’in web analiz aracı Metrica’nın derinlemesine analizler yapmaya imkân tanıyan özellikleri paylaşıldı. Metrica’nın “kullanıcı profilleri” özelliği ile push-bildirimleri yoluyla kullanıcılarla iletişim kurmaya olanak tanıyan mobil analiz platformu AppMetrica, etkinlikte öne çıkan konular arasında yer aldı.
Yandex’in, Kolektif House Levent’te düzenlediği “Kullanıcı Odaklı Analiz” etkinliğine, sektörde önde gelen şirketlerde ve ajanslarda görev yapan 100’e yakın teknoloji çalışanı katıldı. Etkinlikte, Yandex Metrica ürününün özelliklerinin yanı sıra son dönemde hayata geçirilen yenilikler ve geleceğe ilişkin bilgiler paylaşıldı.
Yandex Metrica Pazarlama Müdürü Alexandra Kulachikova, Yandex olarak İstanbul’da ikinci kez Metrica etkinliği düzenlediklerini belirtti. Alexandra Kulachikova bu ikinci etkinlikte, kullanıcı davranışlarını anlamanın önemine odaklandıklarını söyledi.
Açılış sunumunu yapan Yandex Metrica Ürün Müdürü Ksenya Anikeeva, ücretsiz bir ürün olan Metrica’nın en büyük haber siteleri de dahil olmak üzere Türkiye’de 13 binden fazla site tarafından kullanıldığını söyledi. Ksenya Anikeeva bu bölümde, Metrica’nın “kullanıcı raporları” ve “oturum kaydı” özelliklerinin hangi faydaları sağladığını anlatırken, “ısı haritası” ve “A/B testi” gibi diğer özelliklerin de avantajlarını katılımcılarla paylaştı.
Yandex Metrica kullanıcıları daha iyi anlamaya ve en doğru çözümleri geliştirmeye yardımcı oluyor
İnternet tabanlı işleri geliştirmek, dönüştürmek ve başarıya ulaştırmak için veri odaklı kararlar vermenin büyük önem taşıdığını belirten Ksenya Anikeeva, sözlerine şöyle devam etti: “Metrica ile kullanıcı verilerinden ilham almayı sağlıyoruz. E-ticaret sitelerinde, haber sitelerinde veya diğer web platformlarında yaşanan tüm olumlu ve olumsuz kullanıcı deneyimlerini bilmenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Yandex Metrica olarak kullanıcı deneyimini ortaya koyan verileri, farklı bakış açılarıyla analiz etmeye çalışıyoruz. Bu analizler de kullanıcıları daha iyi anlayarak en doğru çözümleri geliştirmeye yardımcı oluyor. Metrica ile örneğin e-ticaret tarafında müşteri segmentasyonu yapabiliyoruz. Segmentasyon, kullanıcıları gerçek bir müşteri kitlesine dönüştürmenin ipuçlarını veriyor.”
Etkinlikte konuşan AppMetrica Ürün Müdürü Alexander Lukin ise mobil analiz platformu AppMetrica'nın özelliklerinden bahsetti. Alexander Lukin, AppMetrica'nın entegre olduğu uygulamalarda hedef kitleyi gelişmiş segmentlere ayırmaya ve onlarla push-bildirimleri yoluyla iletişim kurmaya olanak tanıdığını belirtti.
Etkinliği ikinci bölümünde, Metrica’nın sunduğu çözümleri deneyimler üzerinde gösteren vaka incelemeleri yapıldı. Kurumlarda veri odaklı bir kültürün nasıl oluşabileceğini masaya yatıran toplantının ardından, katılımcıların en faydalı Metrica özelliklerini uygulamalı bir şekilde öğrenebildiği bir başka çalışmayla etkinlik sona erdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder