Ekonomide değişen dinamikler kendine yeni kurallar yaratıyor. Özellikle global markaların başını çektiği bu yeni ekonomi düzeninde ekonomik bağımsızlık için yerli ve milli markaların önemi giderek artıyor. Yürütülen çalışmalar ve devletin uyguladığı teşviklerin yerli ve milli bilincinin oluşmasında önemli bir katkı sağladığını dile getiren Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak, Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası kapsamında önemli açıklamalarda bulundu.
“Güçlü bir ekosistem için her zaman yerli ve milli olanın arkasındayız”
İthal ürünlerle gerçek bir kalkınmadan söz edilemeyeceğini vurgulayan Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak; “Bir ülkenin gücünü salt silahlı güçler oluşturmaz. Bir ülke ekonomik olarak bağımsız oldukça ve üretebildikçe güçlüdür. Biz Loda Mobilya olarak, ülkede gerçek bir kalkınmanın ancak yerli ve milli bir üretim anlayışıyla gerçekleşebileceğine inanıyoruz. Ülkemiz için sağlam temeller üzerine konumlandırılmış güçlü bir ekosistem yaratabilmenin ürün, bilgi ve teknolojinin üretilebilir hale gelmesiyle mümkün kılınabileceğini düşünüyoruz. Bu noktada biz üreticilerin yapması gereken ‘Yerli ve milli’ görüşü bir üretim stratejisine dönüştürmek ve bir kalkınma enstrümanı olarak bu stratejiyi kullanmaktır” dedi.
“Küresel ölçekte yerli bir kültür geliştirmeliyiz”
Dünyadaki dengeleri belirleyen yeni ekonomi yaklaşımlarında kendi hareket alanımızı yaratmanın mümkün olduğunu dile getiren Loda Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Davut Karaçak; “Bunun için devlet politikası haline gelen ‘Yerli ve milli’ farkındalığını sağlamamız gerekir. Hem üretici hem de tüketici nezdinde oluşturulması gereken bu farkındalık düzeyi arttıkça, üretim biçimi ve satın alma alışkanlıkları da değişecektir. Ancak bunun için öncelikle dünya ekonomisinde sesimizin yüksek çıkmasını sağlayacak markalar yaratmamız gerekiyor. Sınırların kalktığı ve dünyanın global bir köye dönüştüğü bu dönemde, ekonomik olarak var olabilmemizin en önemli yolu, üretimi nitelikli hale getirmek ve ARGE çalışmalarına hız vermektir. Bu doğrultuda uluslararası pazarlarda rekabet gücünün geliştirilmesi için küresel kurallara uygun yerli bir kültür geliştirmeliyiz” dedi.
“Yatırımlarımızla üretime destek olmaya devam edeceğiz”
Ekonomide yaşanan olumlu gelişmeler ve devlet teşvikleri ile mobilya sektörünün derin bir nefes aldığını ve bu durumun ülke ekonomisine olumlu yansıdığını vurgulayan Karaçak; “Mobilya sektörü, Türkiye’nin ekonomik anlamda en güçlü alanlarının başında gelmektedir. Yüksek katma değerli mobilya sektörünün diğer sektörlerle olan doğrudan veya dolaylı bağlantısı düşünüldüğünde etkisi çok daha net ortaya çıkmaktadır. Üretim çarkının en önemli araçlarının başında gelen mobilya sektörü, dışa bağımlılığı en az olan iş kollarından biridir. Bu noktada; son 10 yılda 7 kat büyüme göstererek 193 ülkeye ihracat yapan mobilya sektörünün ekonomide lokomotif bir rol üstlenmesi için Loda Mobilya olarak üzerimize düşeni yapıyoruz. Tamamen yerli üretim yapan fabrikamızda yüzlerce kişiye istihdam sağlıyor, yurt içinde ve yurt dışında açtığımız mağazalarla ekonomik olarak bağımsız bir Türkiye için çalışıyoruz” dedi.
www.loda.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder