Aslında her şey quattro ile başladı
1930’larda Audi Union Grand Prix yarış otomobilleri efsanesi dışarıda tutulduğunda, Audi AG’nin motor sporları tarihi, Audi quatro ile başladı. Marka, 1982-1984 yılları arasında Dünya Ralli Şampiyonası’nda iki yıl üst üste takım ve pilotlar şampiyonluğu elde etti. Audi quattro’nun ezici başarısı, quattro’nun ticari başarısını da beraberinde getirdi.
Audi’nin ralli yarışlarını alt üst etmesinin ardından, ABD’de de gerçekleştirilen Pikes Peaks’te de Sport quattro büyük bir başarı elde ederek, üst üste 3 birincilik kazandı. Marka uzun çalışmaların ardından quattro’yu pist yarışları için de mükemmelleştirdi. Audi 200 quattro ve Audi 90, ABD’de gerçekleştirilen IMSA GTO’da, 1990-1991 yıllarında Audi V8 quattro da Almanya’da gerçekleştirilen DTM’de büyük başarılar elde etti. 1996’da Audi A4 quattro 7 ülkede yarışlardan zaferle döndü. 2012-2016 arasında dört tekerden çekiş sistemi, pistlere e-tron quattro ile geri döndü.
Le Mans tarihinde en başarılı otomobil: R8
quattro büyük başarılarının ardından, Touring Car yarışlarında dört tekerden çekiş sisteminin yasaklanmasına neden oldu ve Audi, “Teknoloji ile bir adım önde“ anlayışıyla motor sporları prototipi üretimine yoğunlaştı. Dünyanın en zorlu dayanıklılık yarışı olan Le Mans’a, 1999 yılında ilk kez katılan Audi, o yıl 3’üncü olarak podyuma çıktı. İlerleyen yıllarda ise, R8 kendi efsanesini yarattı. 2000-2002 yılları arasında TFSI teknolojisi ile Le Mans’da hat trick yaptı. R8, 80 yarışta 63 zafer kazanarak kendi efsanesini yarattı.
DTM’e geri dönüş
Laurent Aiello’nun 2002’de Abt Audi TT-R ile kazandığı şampiyonluk ile DTM’e geri dönen Audi, 2004’te İsveçli Mattias Ekström ile şampiyon oldu. 2007 yılında Ekström, 2008 ve 2009’da Timo Scheider ile marka, DTM’in tarihinde üst üste hat trick yapan ilk üretici oldu. Martin Tomczyk bu başarıyı 2011 sezonunda Audi A4 ile bir kez daha yaşayarak, Audi A4’e DTM tarihindeki 5’inci birinciliğini getirdi. 2013’te, Mike Rockenfeller Audi RS 5 DTM ile Audi’ye DTM’deki 9’ünci birinciliğini yaşattı. Rene Rast ise yarışlardaki ilk yılında Audi’ye üretici şampiyonluğunu getirdi.
TDI ile öncü teknolojiler
2006 yılında Audi R10 TDI, dizel teknolojisini kullanarak Leman 24 Hr yarışlarında birincilik kazanan ilk dizel otomobil oldu. TDI, ilerleyen yıllarda 8 kez bu yarışları kazanma başarısı gösterdi. 2007 ve 2008’de Audi, R10 TDI ile La Sarthe’da da birinci oldu. Audi American Le Mans Series’i de dizel otomobiller ile üç kere üst üste ve 2008’de de European Le Mans Series’i kazandı. 2010 yılında the R15 TDI, gelmiş geçmiş en hızlı Le Mans yarışında podyumu 3 pozisyon ile domine etti. 2011, 2012, 2013 and 2014 yıllarında Audi TDI gücü, Le Mans’da yine zafer elde etti. 2014’te, marka 16 Le Mans yarışında 13’üncü şampiyonluğunu kutladı. Audi, bu yarışlarda “Teknoloji ile bir adım önde“ anlayışını bir kez daha gösterdi: 10 yıl önce Le Mans’a katılan TDI Audi’ler ile 10 yıl sonra katılanlar arasında, yakıt tüketimi yüzde 46 oranında azalmıştı.
Le Mans’daki ilk hibrit şampiyon
Audi’nin hibrit otomobili Audi R18 e-tron quattro, ilk Le Mans birinciliğini katıldığı yıl olan 2012’de kazandı. Sonraki 2 yıl da geçilmeyen R18 e-tron quattro, Audi Lazer Aydınlatma gibi, sonrasında seri üretim modellerinde de kullanılan birçok yeniliği taşıyordu.
Markanın kullanıcıları için Audi Sport
Audi R8 LMS, 2009 yılında markanın müşterileri için geliştirdiği ilk yarış otomobili oldu. GT3 sport otomobilin yüzde 50’den fazlası, seri üretimde de kullanılan parçalardan oluşuyordu. 2016 sonunda, Audi müşterileri için 200’den fazla yarış otomobili üretmişti. 2015’te marka, GT3 yarış otomobilinin, ikinci neslini geliştirdi. Bu otomobil, 24 Hours at Spa ve iki kez 24 Hours of Nürburgring yarışlarında zafer kazandı. 2017’de Audi Sport, üçüncü modeli olan Audi R8 LMS GT4’ü de müşterileri için geliştirmeye başladı.
Teknoloji ile bir adım önde olmaya devam
Audi, 2019’da da elektrikli otomobiller ile yarışmaya devam edecek. Audi, 2017- 2018 sezonunda Formula E’de yarışan ilk Alman otomobil üreticisi oldu. 4 birincilik ve 11 podyum gören Audi Sport ABT Schaeffler takımı, 12 yarışın sonunda takımlar şampiyonluğunu da elde etti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder