Bentley Continental GT Convertible, üçüncü nesliyle Bentley’in dünyanın en kusursuz Grand Tourer otomobillerini yaratma konusundaki ustalığını gözler önüne seriyor. Tavan açıkken de kapalıyken de ayrı bir güzelliği yansıtan GT Convertible'ın adaleli, heykelsi çizgileri, akıcı ve zarif dış tasarımına vurgu yapıyor.
En kaliteli el yapımı malzemeler ve araç içi teknolojiler birleşerek bağlanabilirliği yüksek, kişiselleştirilmiş bir kabin ortaya çıkaran GT Convertible,626 HP gücündeki W12 motoru, sekiz ileri çift kavramalı şanzımanı ve en son şasi teknolojileriyle güçlü ve hassas bir sürüş deneyimi sunuyor. Bu eşsiz Grand Tourer, 0’dan saatte 100 kilometre hıza sadece 3,8 saniyede ulaşıyor ve azami saatte 333 kilometre hız yapabiliyor.
Tasarımı, mühendisliği ve el işçiliği Britanya'da yapılan ve Bentley'nin dünyanın en stil sahibi ve zarif Grand Tourer otomobilleri yaratma konusundaki ustalığını yansıtan yeni Continental GT Convertible'ı bu lüks markanın özü niteliğinde.
Bentley Motors Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Adrian Hallmark otomobil ile ilgili şunları söylüyor: "Gözlerinizi alamayacağınız zarif sadeliği ve varlığından hiçbir zaman şüphe etmediğiniz mükemmel mühendisliğiyle Continental GT Convertible kendine has kabiliyetlere sahip. Bunu yalnızca saygın bir İngiliz firması olarak biz sunabiliriz. Şirketin kurulduğu 1919 yılından beri lüks Grand Tourer'lar üretmekteyiz ve 100. yılımıza yaklaştığımız bu dönemde Continental GT Convertible, belki de dünyada lüks bir markada görülmüş en güçlü ve teknolojik anlamda en gelişmiş ürün portföyü denebilecek, takdir edilen bir ürün yelpazesine katılıyor."
Zarif ve heykelimsi dış tasarım; en yüksek kalite deri ve sürdürülebilir kaplamalara sahip muhteşem el yapımı kabinle kusursuz bir uyum sağlıyor.
Özel tasarlanmış açılabilir tavan, otomobil 30 mil/saate (50 km/s) varan hızlarda giderken yalnızca 19 saniye içinde açılıp kapatılabiliyor. Bu özellik, Continental GT Convertible'ın bir düğmeyle lüks bir coupe otomobilden üstü açık bir Grand Tourer'a dönüşmesini sağlıyor. Yedi farklı renkteki kumaş tavan seçenekleri arasında bir ilk olarak otantik tüvit kaplama da bulunuyor.
Yeni tasarlanan ve önceki nesil modele göre daha sıcak ve sade olan boyun ısıtıcı, ısıtmalı Konfor Koltuklarına kusursuz bir şekilde entegre olup, ayarlanabilir elektrikli koltuk başlıkları etrafındaki verimliliği ve hava akımını optimize ediyor.
Yeni boyun ısıtıcının dikkat çeken tasarım ayrıntısı, olukların tamamını kaplayan ve Bentley'nin meşhur 'boğa gözü' menfezlerini hatırlatan krom merkez kanatçık. Isıtmalı direksiyon, koltuk ısıtıcıları ve yeni ısıtmalı dirsekliklerle beraber bu sofistike konfor unsurları tüm koşullarda lüks bir sürüş deneyimi yaratıyor.
Yeni Continental GT Convertible açık hava sürüşünün duyusal deneyimini canlı bir performansla güçlendiriyor. 6,0 litrelik güçlü Bentley W12 motoru, sekiz ileri çift kavramalı şanzımanla birleştiriliyor
Yeni güç aktarma mekanizması en son motor kontrol teknolojisini kullanarak 626 HP (635 PS) ve 900 Nm (664 lb.ft) tork üretiyor, 100 km/s hıza 3.8 saniyede çıkıyor (0-60 mil/s 3.7) ve 333 km/s'lik (207 mil/s) azami hıza ulaşıyor.
Yeni Continental GT Convertible aynı zamanda Bentley'nin teknoloji kullanımındaki büyük evrimi de gözler önüne seriyor. Getirilen yenilikler arasında gelişmiş, tamamen dijital, sürücüye odaklı bir araç paneli ile sürücüye yönelik Bentley Döner Ekran yer alıyor. Ön konsolda üç taraflı bir ünite içinde yer alan 12.3 inçlik etkileyici bir dokunmatik ekran bulunuyor. Ünite, saf kaplamanın içinde dönerek ortaya ya bir dokunmatik ekran ya da üç zarif analog kadran çıkartıyor. Bu, müşterilere istediklerinde dijital detoks yapma fırsatı tanıyor.
Doğal Zarafet Güç ve Stille Birleşiyor
Safkan bir Bentley olan üçüncü nesil Continental GT Convertible atalarının zarafetini ve stilini koruyor. Daha heykelimsi bir yapıyla daha net şekillendirilen yeni gövde ve malzemeler bir araya gelerek tavanı açıkken de kapalıyken de güzel bir otomobil yaratıyor.
Convertible'ın profili, ön tekerlekleri 135 mm daha ileriye konduğundan neslinin önceki örneğine göre daha uzun ve daha alçak. Bu değişim kaputun uzatılmasını ve burnunun alçaltılmasını sağladı. Convertible'ın coupe kardeşinde öne çıkan güç çizgileri baskınlıklarını sürdürüyor ve adaleli arka çamurluğa doğru uzanıyor.
Continental GT Convertible'ın aydınlatmaları en son LED Matrix teknolojisini kullanıyor olmakla birlikte, aydınlatmada asıl fark yaratan farların tasarımı. En yüksek kaliteyle kesilmiş kristal camlardan esinlenilerek yapılan iç yüzeyler, sert kenar hatlarına sahip transparan yapılarıyla ışığı adeta bir elmas gibi topluyor.
Ortaya çıkan sonuç aydınlatılmış bir değerli taşa benziyor. Bu etki, tercihe bağlı karşılama sekansı otomobile yaklaşıldığında ışıkları kademeli olarak yakmaya başladığında daha da büyüyor. Kesilmiş kristal etkisi arka lambalarda da bulunuyor ve optiklerin üç boyutlu derinliğini öne çıkartıyor.
Yeni Continental GT Convertible'da standart olarak 21 inçlik Beş Kollu, Üçlü jant bulunmakla birlikte, 10 Kollu ve 22 inçlik Beş Açık Kollu jant seçenekleri de mevcut. Bu üç jant tasarımı, on farklı cila ve boya seçeneğiyle sunuluyor.
Convertible müşterileri aralarında Beluga, Oniks ve Portofino'nun da bulunduğu 17 renk arasından seçim yapabiliyor. Bunun yanında tercihe bağlı olarak renk çeşitleri genişletilebiliyor. Bentley müşterileri aynı zamanda dilerlerse kişiye özel renk eşlemesi opsiyonunu da kullanabiliyor. Bunlar yedi dış tavan rengiyle uyumlu hale getirilebiliyor.
El Yapımı Lüks Kabin
Yeni Continental GT Convertible'ın mükemmel kabini Bentley'nin doğal malzemelerin kullanımındaki rakipsiz ustalığını gözler önüne seriyor ve zarif tavan indirildiğinde ortaya çıkıyor.
Kabin; en yüksek kalitede derilerden Koa ve Koyu Fiddleback Okaliptüs gibi sürdürülebilir kaplamalara kadar ustalık ve zanaatkarlık açısından gerçek bir zafer niteliğinde. Her otomobilde 10 m2 ahşap kullanılarak benzersiz bir çift kaplama sunuluyor. Müşteriler aynı zamanda cilalanmış ahşap direksiyon seçeneğine de sahip.
Ön konsol, Bentley logosunun şeklini yansıtan uzun, dalgalı kanatlarla şekillendiriliyor. Continental GT Convertible müşterileri aralarında Kırmızı, Mavi ve Manolya'nın da bulunduğu sekiz iç astar rengi arasından tercih yapabiliyor.
Merkez konsol alt kirişle aynı olacak şekilde kaplansa da Côtes de Genève olarak bilinen en yüksek kaliteli İsviçre saatlerinin içindeki zarif mekanik kaplamadan esinle yeni bir teknik kaplama da yapılabiliyor.
Bu yüzey 0,6 mm kalınlığında alüminyuma işleniyor ve doğrusal bir desen oluşturmak için baştanbaşa işleniyor. Her sıra 5 mm genişlikte olup kaplamanın üç boyutlu bir nitelik kazanması için makinenin her geçişi 0,5 mm'lik açı yaratacak şekilde açılı olarak işleniyor.
Yeni lüks haptik kaplamalar Continental GT Convertible'ın içini daha fazla duyusal ve görsel zevkle donatıyor. Bazı bölümlerde yastık şekilli, tırtıllı yapı geleneksel mekanik tırtıllı yapının yerini alarak düğmelerin ve kontrol tuşlarının daha rafine bir his vermesini sağlıyor. Elmas tırtılı yapı ise üç boyutlu, fasetli bir yüzey kullanarak lüks bir dokunuş ekliyor.
20 şekilde ayarlanabilen Konfor Koltukları endüstride konfor ve rötuş konularında yeni standartları belirledi. Akıcı merkez paneller havalandırma, ısıtma ve masaj fonksiyonları için azami verimlilik sağlarken, ayarlanabilir minderlerde Bentley'nin imza niteliğindeki yapısı koruyor. Bir başka seçenek olarak da Elle Çapraz Dikiş kaplama sunuluyor.
Continental GT Convertible'da üç ses sistemi seçeneği mevcut. Standart sistem, 650 Watt gücünde 10 hoparlörden oluşuyor. Basit, sezgisel, tek dokunuşla çalışan kullanıcı arayüzü BeoSonic sisteminden otomotiv sektöründe ilk kez faydalanan 1.500 Watt gücünde, 16 hoparlörlü, aydınlatmalı hoparlör ızgaralı Bang & Olufsen ses sistemi de seçenekler arasında.
2.200 Watt'lık, 18 hoparlörlü, Aktif Bas Dönüştürücülü bir sistem ön koltuklarda yer alırken, gerçek ses tutkunları için sekiz ses modu sunuluyor.
Direksiyonun arkasına bakıldığında Continental GT Convertible'daki teknolojik gelişmeler görülmeye devam ediyor. Sürücüye odaklanan ön konsol tamamen dijital olup sürücü tarafından kişiselleştirilebiliyor.
Bentley Döner Ekran dijital ya da analog bir sürüş imkanı sunuyor. İlk bakışta ön panelin ortasında herhangi bir ekran yokmuş gibi görünüyor. Kaplama, ön panel boyunca kesintisiz devam ediyor. Direksiyonun arkasındaki ince krom çerçeve, dijital konsol ekranının etrafını sarıyor.
Ancak motor çalıştırma düğmesine basıldığında ön panelin ortasındaki kaplama sessiz şekilde ileriye doğru kayıp dönerek Bentley'nin tarihindeki en büyük dokunmatik ekranı ortaya çıkarıyor. Bentley tarafından zarafetle tasarlanan bu 12,3 inçlik, HD dijital MMI gösterge; navigasyon, medya ve telefon gibi müşteri tarafından tercih edilen fonksiyonları gösterebilen üç pencereye sahip olan ve sürücü tarafından ayarlanabilen bir ana ekran. Kullanıcı arayüzü modern cep telefonuna benzer olacak şekilde tasarlandı; menüler hızlı ve sezgisel bir deneyim sunacak biçimde yapılandırıldı.
Bentley Döner Ekran'ın üçüncü yüzü dışarıdaki sıcaklığı gösteren bir kadran, bir pusula ve bir kronometreden oluşmak üzere üç zarif analog kadranı ortaya çıkartıyor. Geleneksel unsurların böylesine yenilikçi biçimde kullanılması, Bentley'nin geçmişe ve geleceğe olan bağlılığını işaret ediyor ve müşterilere dijital ya da analog ekranla temiz ve sakin bir kabin arasında tercih yapma şansını veriyor.
Yeni Continental aynı zamanda sürücü ile yolcuların her daim bağlantıda olmalarını sağlamak üzere tasarlanmış özelliklere de sahip. Apple araçlarının fonksiyonlarını bir otomobile entegre etmenin en akıllı ve hızlı yolu olan Apple CarPlay'e bir USB portu aracılığıyla bağlanıyor.
Yolculuk, navigasyonu geliştirme amacıyla tasarlanmış özelliklerle daha kolay hale getiriliyor. Google'ın çevrimiçi arama fonksiyonu varış yerlerinin bulunmasını kolaylaştırırken, gerçek zamanlı trafik bilgileri sürücünün o anki mesafe ve trafik yoğunluğundaki değişimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlıyor. Acil durumlarda Private eCall acil servislere anında ulaşılmasını sağlayarak seyahat sırasında kafaların rahat olmasına imkan tanıyor.
Tüvit Açılır Tavan Dahil Olağanüstü Bir Opsiyon Zenginliği
Yeni Continental GT Convertible neredeyse sınırsız ve bireye göre tasarlanabilen boya, deri, kaplama ve yaşam stili seçenekleriyle kişiselleştirmeyi yeniden tanımlıyor.
Yalnızca standart palette dahi 17 renkte dış boya bulunurken, genişletilmiş katalogda 70 farklı ton bulunuyor. Bunun dışında sunulan 15 lüks halı, sekiz el yapımı kaplama ve 15 iç çerçeve kaplaması seçenekleri müşterilerin kendi lüks kaplamalarını kendilerinin belirleyebileceği anlamına geliyor.
Dış tavan için yedi renk seçeneği bulunurken, bunların arasında geleneksel Britanya tüvidinin zamana uydurulmuş bir hali de bulunuyor. Diğer seçenekler arasında ise Siyah, Mavi, Bordo ve Gri bulunuyor. İç tavan çerçevesi için ise Yeni Kırmızıdan Manolyaya sekiz farklı renk seçeneği sunuluyor.
Kendine has Z şeklinde katlanan tavan sistemi hem rötuş hem de aracı sarma anlamında ciddi bir ilerlemeyi yansıtıyor. Tavan; sızdırmazlık sistemindeki gelişmeler ve akustik iyileştirmeler sayesinde normal sürüş hızlarında önceki modele göre üç desibellik bir gürültü azaltımına katkıda bulunuyor.
Yeni tavan izolasyon malzemeleri ve çalışma mekanizması ile sızdırmazlık sistemindeki gelişmeler ve akustik iyileştirmelerin kombinasyonu, ortaya en az önceki nesil Continental GT Coupe kadar sessiz bir Convertible Grand Tourer çıkarıyor.
Satışa ilk sunulma aşamasında iki teknolojik opsiyon paketi sunuluyor: Şehir içi sürüşler için Şehir Spesifikasyon Paketi ve uzun süreli sürüş için Gezinti Spesifikasyon Paketi. İki spesifikasyon paketi de müşterinin deneyimini en üst seviyeye çıkarmak için tasarlandı.
Şehir Spesifikasyon Paketi dokunmadan açılan bagaj özelliği, yaya uyarısı, trafik işareti algılaması, şehir içi fren sistemleri ve kuş bakışı görüntü sunan bir kamera içeriyor. Gezinti Spesifikasyon Paketi ise trafik sıkışıklığı yardımı içeren adaptif hız kontrolü, aktif şerit yardımı, heads-up gösterge, kızılötesi kameralı gece görüşü ve ön sezgili bir fren sistemi sunuyor.
Mulliner Sürüş Spesifikasyon Paketi; 22 inçlik hafif alaşımlı dövülmüş jantlar, kendine has 'elmas içinde elmas' örtü, nakışlı Bentley amblemleri, ek kaplama seçenekleri, değerli taşlarla süslenmiş yakıt doldurma deliği ve girintili deri tavan döşemesiyle otomobile daha sportif bir görünüş katıyor. Müşteriler aynı zamanda diledikleri takdirde otomobilin önü ve arkasında kişiselleştirilmiş dikiş ve kişiselleştirilmiş basamak saclarının olmasını tercih edebiliyor.
Tüm Bentley'lerde olduğu gibi Continental GT Convertible da Bentley'nin personel görevlendirme bölümü olan Mulliner'daki becerikli ve kendini işine adamış ustalara bırakılabilir. Mulliner'daki personel, müşterilerin ısmarlama isteklerine cevap verecektir.
Heybetli Güç: Bentley'nin Atan Kalbi
Yeni Continental GT Convertible satışa Bentley'nin 6,0 litrelik W12 TSI motoruyla sunuluyor. Crewe'da tasarlanan, geliştirilen ve el işçiliği yapılan motor, dünyadaki en gelişmiş 12 silindirli motor konumunda.
Yeni güç aktarma mekanizması en son motor kontrol teknolojisini kullanıyor ve saniyede 300 milyon yazılım hesaplaması yapıyor. Mekanizma626 KP (635 PS ) ve 900 Nm (664 lb.ft) tork üretiyor ve bu tork, Convertible'ın 100 km/saat hıza 3,8 saniyede çıkmasını (0-60 mil/s 3,7) ve 333 km/saatlik (207 mil/s) azami hıza ulaşmasını sağlıyor.
W12 TSI yüksek basınçlı doğrudan yakıt enjeksiyonunu düşük basınçlı enjeksiyonla birleştiriyor. Bu iki sistemin kombinasyonu rötuş konusunda azami seviyeye çıkılmasını sağlıyor, partikül emisyonlarını azaltıyor ve güç ile torku optimize hale getiriyor.
Yeni motor Start-Stop teknolojisini kullanıyor ve Bentley'nin gelişmiş uygulamasıyla yavaşlatma da mümkün oluyor. Motor yalnızca aracın durduğu anlarda değil, durmaya yakın olduğu hızlarda da dinleniyor.
Bentley'nin Değişken Deplasman sistemi belli koşullar altında motorun yarısını durduruyor. Emme ve egzoz sübapları, yakıt enjeksiyon ve ateşleme mekanizmaları belli silindirlerde durduruluyor ve motor daha iyi verimlilik için altı silindirli olarak çalışıyor.
Önemli bir başka husus ise yeni çift ağırlıklı volanın tork dönüştürücüsünün yerini alarak güç aktarma organlarının titreşimlerini bitirmesi ve lüks seviyede gezinti için uygun, akıcı bir güç sağlaması.
Sekiz ileri çift kavramalı şanzıman, Continental GT'nin imzası olan akıcı hızlanma ve etkileyici derecede hızlı vites değişimlerine imkan tanıdığı gibi 22.8 mpg (Birleşik Krallık) ya da 12,4 L/100 km'lik (NEDC toplamı) bir yakıt ekonomisi de sunuyor.
Yeni Aktif Dört Çeker Sistemi ön ve arka tekerlekler arasındaki geleneksel 40'a 60'lık güç oranının yerini alırken, önden arkaya olan tork ayrımını sürüş durumuna göre belirliyor.
Rakipsiz Grand Touring Sürüşü ve Kontrolü
Continental GT Convertible'ın üçüncü nesli, rakipsiz araç kontrolü için tasarlanmış, 48 voltluk gelişmiş bir denge kontrol sistemi olan Bentley Dynamic Ride'a sahip.
Sistem her bir dingilde denge demirlerinde yer alan elektronik uyarıcıları kontrol edip ayarlıyor ve bu da araç kontrolünü ve konforunu geliştirirken aynı zamanda otomobilin daha hafif ve daha hassas olmasını sağlıyor.
Bu sistem viraj alma sırasında ortaya çıkan yan dönüş güçlerine anında karşılık verirken lastik-yol temasını azami seviyeye getirerek sürüş konforunun en üst seviyede olmasını sağlıyor ve kontrolü mükemmel kılıyor.
Geleneksel viraj denge demirleri gövde kontrolüyle sürüş konforu arasında taviz niteliğinde bir seçim yapılmasına sebep olurken Bentley'nin aktif sistemi değişken gövdesel rezistansı ile Continental GT Convertible'ın hem dinamik olarak yetkin hem de kullanıcıları için rahat olmasını sağlıyor. 48 voltluk bir sistem kullanılması ortaya sessiz ve anlık yanıtlar ve tüm yol yüzeyleriyle baş edilebilmesini sağlayacak düzeyde bir güç çıkartıyor.
Bentley'nin Sürüş Dinamikleri Kontrolü (Drive Dynamics Control) ile farklı modlar seçilebiliyor: Konfor modu, Bentley modu ya da Spor modu. Süspansiyon, motor, vites kutusu ve diğer şasi sistemleri seçilen moda uyum sağlayacak şekilde modifiye oluyor. Buna alternatif olarak sürücü kendi dinamik seçeneklerini de belirleyebiliyor.
Yeni Continental GT Convertible'daki hava süspansiyonu, en hafif seçenekte otomobildeki hava hacminin önceki modele göre yüzde 60 daha fazla olmasını sağlayan üç hazneli havalı yayı kullanıyor. Bu, Bentley mühendislerine süspansiyonu sürüş konforunu ve otomobilin dinamik karakterini iyileştirmek adına ayarlama bakımından daha fazla alan tanıdı. Sistem, sürücünün seçtiği moda göre spor yay sertliği ile lüks limuzin zarafeti arasında değişen fırsatlar sunuyor.
Bu etkileyici kontrolün temeli olarak Continental GT Convertible'da öncüsünden hem daha sert hem de daha hafif olmayı başaran bir beyaz gövde yapısı bulunuyor. Gövdesel sertlikteki bu yüzde 5'lik artış ve yapısal ağırlıktaki yüzde 20'lik düşüş, platformda alüminyum ve az karbonlu çeliklerin akılcı şekilde kullanılmasıyla mümkün oluyor.
Continental GT Convertible'da aynı zamanda Elektrik Destekli Direksiyon (EPAS) da bulunuyor. Yeni sistem sürücüye yönelik geri bildirimi iyileştirirken aynı zamanda yoldaki istenmeyen düzensizliklerden de izolasyon sağlıyor. Direksiyon sistemindeki değişken şasi oranı, manevra kabiliyetini destekleyip yüksek hızlarda dengeyi korumak adına daha yüksek dönüş açılarında daha güçlü yanıt verilmesini sağlıyor.
Bir başka önemli özellik de konforu en üst seviyeye çıkartmak için damper güçlerini sürekli olarak ayarlayan son nesil Devamlı Damper Kontrolü (CDC). Sistem her virajda sürekli olarak hızı ve tekerlekler ile gövde arasındaki mesafeyi ölçüyor, konfor ve kontrolün en iyi seviyede dengede olması için gerekli olması halinde yaylardaki hava hacmini ayarlıyor. Hem ön hem de arka dingiller hafif alüminyumdan yapılmış olup, ikisinde de çoklu bağlantı içeren bir tasarım bulunuyor.
Fren sistemi, toplamda 28 pistonuyla tarihte bir Bentley'e monte edilmiş en güçlü demir sistem. 420 mm'lik ön fren diskleri, dökme demir sürtünme halkası ve alüminyum montaj çanından oluşan iki parçalı bir yapı. Ön fren kaliperlerinde onar piston bulunuyor, arka kaliperler ise 380 mm'lik tekil diskleri tutan dört piston içeriyor. Frenlerin bu seviyede olması 200+ m/s hıza çıkabilen bir spor Grand Tourer için önem taşıyan tekrar edilebilir durma performansının ortaya çıkmasını sağlıyor.
Bentley, Continental GT Convertible için ısmarlama lastikler yaratmak üzere tasarım aşamasının en başından itibaren Pirelli'yle birlikte çalıştı. Yalnızca Pirelli P Zero lastikleri kullanılan otomobil, dinamik kabiliyeti arttırmak adına ilk kez ön ve arka dingillerde farklı lastik ebatları kullanıyor. Geliştirme sürecinde Pirelli mühendisleri Bentley mühendisleriyle bir araya gelerek, performans ve konfor anlamında kusursuz denge yakalanana kadar otomobil-lastik paketini denemeye ve rötuşlarını yapmaya devam etti.
En son malzeme bileşimleri lastiklerin sürücünün komutlarına daha doğrudan yanıt vermesine yardımcı oluyor ve bu da ortaya dengeli ve iletişimi kuvvetli bir dinamik deneyim çıkartıyor.
Bentley'e takılan P Zero lastikler aynı zamanda Pirelli'nin Gürültü Kesme Sistemine sahip olduğu için kabine gelen yol sesi azalıyor. Aynı zamanda son P Zero lastiklerde dönme rezistansı daha iyi olduğundan friksiyon kontrolden taviz verilmeksizin azalıyor. Sonuç olarak hem ıslak hem de kuru yol üstündeki kontrol daha iyileşmiş oluyor ve yolda kayma ihtimali gözle görülür biçimde azalıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder