- Grup tüm yıl için hedeflerini, %6 faaliyet karlılığı elde etmek ve otomobil faaliyetlerinden pozitif nakit akışı yaratmak üzere teyit etti.
- Grup talepteki daralmayı göz önünde bulundurarak, 2019 yılı cirosunun geçen yıla yakın olacağını öngörüyor. (sabit döviz kuru ve katsayı ile[1])
- Küresel piyasalarda yaşanan % -7.1[2] daralmaya rağmen, Renault Grubu 2019’un ilk yarısında araç satışlarındaki düşüşü % - 6.7 ile sınırlı tutmayı başardı. (1.94 milyon adetlik satış)
- Grubun cirosu 28 milyar 50 milyon avro (%- 6.4) oldu. Sabit döviz kuru ve katsayı ile 1 hesaplansaydı, düşüş %- 5.0 seviyesinde gerçekleşecekti.
- Grubun faaliyet karlılığı %5.9 oranla 1 milyar 654 milyon avro oldu. Bu rakam geçen yılın aynı döneminde 1 milyar 914 milyon avro olmuştu.
- Grubun faaliyet geliri 1 milyar 521 milyon avro olurken, geçen yılın aynı döneminde bu rakam 1 milyar 734 milyon avro seviyesindeydi.
- Grubun net geliri 1 milyar 48 milyon avro olurken (geçen yılın aynı döneminde 2 milyar 40 milyon); bu rakam Nissan’ın katkısındaki düşüşten önemli ölçüde etkilendi. Nissan’ın katkısı -826 milyon avro oldu.
- Yatırımlardaki artış sebebiyle otomobil operasyonlarındaki nakit akışı 30 Haziran 2019 itibarıyla -716 milyon avro oldu.
Boulogne-Billancourt, 7/26/2019 – RENAULT Grubu’nun cirosu 2019 yılının ilk yarısında 28 milyar 50 milyon avro (geçen yılın aynı dönemine göre %-6.4) olarak gerçekleşti. Sabit döviz kuru ve katsayı ile hesaplansaydı[3], Grup cirosu %-5 düşüş gösterecekti.
AVTOVAZ hariç otomotivin cirosu 24 milyar 791 milyon avro olarak gerçekleşti ve 2018’in ilk yarısına kıyasla %-7.7 düşüş gösterdi. Bu daralmanın esas sebebi, satış hacminde -4.6 puanlık düşüş oldu. Söz konusu düşüş Türkiye, Fransa ve Arjantin’deki satışlarda yaşanan azalma ve bayi stoklarındaki daralmadan kaynaklandı. İş ortaklarına yapılan satışlar; düşen Nissan Rogue üretimi, İran pazarının 2018 Ağustos’undan bu yana kapalı olması ve Avrupa’da dizel araç talebindeki daralma sebebiyle -3.1 puanlık düşüş kaydetti. Arjantin pezosu ve Türk lirasındaki değer kaybından dolayı, kur etkisi -1.2 negatif puan olarak gerçekleşti. +1 puanlık fiyat etkisi bu iki para birimindeki düşüşten ve Avrupa pazarındaki fiyat artışlarından kaynaklandı.
Grubun faaliyet karı 1 milyar 654 milyon avro olarak gerçekleşmiş olup, cironun % 5.9’una tekabül ediyor.
AVTOVAZ hariç otomotiv karlılığı 234 milyon avro düşerek, 981 milyon avro seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam cironun %4’üne tekabül ediyor; aynı oran 2018 ilk yarısında % 4.5 seviyesindeydi. Burada, satış adedinden kaynaklı -471 milyon avroluk negatif etki oluştu. Ham madde etkisi ise -213 milyon avro düşüş olarak kendini gösterdi. Monozukuri etkisi ise gelirlere +385 milyon avro pozitif olarak yansıdı. Gelirlere katkı yapan unsurlar arasında satın almadaki performans, ARGE harcamalarının kapitalizasyonu ve amortismanlardaki artış sayılabilir. Türk lirasındaki değer kaybının maliyetlerde düşüş sağlaması, gelirlere +92 milyon avroluk pozitif etki yarattı. Ürün gamı/fiyat/zenginleştirme etkisi, Clio IV’ün sonlandırılması ve Avrupa’daki dizel satışlarındaki düşüşler, gelirlerde -95 milyon avroluk azalmaya neden oldu.
AVTOVAZ’ın faaliyet karı 82 milyon avro olarak gerçekleşti; aynı rakam 2018’in ilk yarısında 105 milyon avro olmuştu. Daralan pazara rağmen AVTOVAZ halen 2018’de piyasaya sürülen modellerinin başarısından olumlu şekilde etkileniyor. Ancak 2018’de kaydedilen bir defaya mahsus işlemler artık söz konusu değil.
Satış finansmanı Grubun faaliyet karına 591 milyon avroluk katkı yaptı; bu rakam 2018’in ilk yarısında 594 milyon avro olarak gerçekleşti. %- 0.6’lık bu daralma döviz kurlarından kaynaklanan -14 milyon avroluk bir düşüşü ve mobilite hizmetlerinin sonlandırılması nedeniyle oluşan -21 milyon avroluk tutarı içeriyor. Ayrıca hizmetlerden kanyaklı katkının arttığını da belirtmekte fayda var. Bu rakam 319 milyon avroya ulaşmış olup, Net Bankacılık gelirinin üçte birini oluşturuyor.
Risklerin toplam maliyeti, 2019 yılının birinci yarısında toplam ortalama aktiflerin %0.40’ına karşılık gelirken, 2018’in ilk yarısında aynı rakam % 0.37 seviyesindeydi. Bu da taahhüt ve tahsilat konularındaki başarıya işaret ediyor.
Diğer faaliyet gelir ve giderleri, 2018’in ilk yarısındaki -180 milyon avroya kıyasla -133 milyon avroya ulaştı. Burada esas sebep Fransa’daki erken emeklilik programı için ayrılan 80 milyon avro kaynaktır.
Grubun faaliyet karı 1 milyar 521 milyon avro olarak gerçekleşirken, 2018’in ilk yarısında bu rakam 1 milyar 734 milyon avro olarak gerçekleşmişti. (%-12.3)
Net mali gelir ve giderler -184 milyon avroya ulaştı. 2018’in ilk yarısında bu rakam
-121 milyon avro idi. Bu gerileme, esas olarak Arjantin’deki faiz oranları artışından kaynaklanıyor.
İştirak şirketlerinin katkısı - 35 milyon avro olurken, 2018’in ilk yarısında ise bu rakam +814 milyon avroydu. Bu düşüşün esas sebebi Nissan’ın katkısının 826 milyon avro azalmasıdır.
Güncel ve ertelenen vergiler -254 milyon avroluk bir maliyet oluştururken; bu etki 2018’in ilk yarısında -387 milyon avro olarak gerçekleşmişti.
Net gelir 1 milyar 48 milyon avro seviyesine ulaşırken, Grubun buradaki payı 970 milyon avro oldu. (Hisse başına düşen rakam 3.57 avro olurken, bu rakam 2018’in ilk yarısında 7.24 avro seviyesindeydi.)
Otomobil operasyonel nakit akışı -716 milyon avro olurken, bu sonucun sebebi 2 milyar 910 milyon avroluk yatırımdan (bu rakam +742 milyon avroluk artışa karşılık gelmektedir) ve işletme sermayesi ihtiyacında -131 milyon avroluk etkiden kaynaklanıyor.
30 Haziran 2019 itibarıyla toplam envanter (bağımsız bayiler dahil) %-4.5 oranında azaltılmış olup 65 günlük satışa karşılık geliyor. 2018 Haziran ayı sonu itibariyle bu envanter 61 günlük satışa karşılık geliyordu.
2019 öngörüleri
2019’da Global Otomotiv piyasasının[4] 2018’e kıyasla yaklaşık %-3 daralması bekleniyor. (daha önce bu daralmanın %-1.6 olması beklenmekteydi).
Avrupa pazarının stabil kalması beklenirken (“anlaşmasız BREXIT” senaryosu hariç), Rusya pazarının %-2’den %-3’e gerilemesi, (önceki tahmin: %+3) Brezilya pazarının ise %+8 oranında büyümesi bekleniyor. (önceki tahmin: %+10).
Bu çerçevede, Groupe Renault bu yılki ciro beklentilerini revize ederek, geçen yılın aynı dönemine yakın olacağını öngörüyor. (sabit döviz kuru ve katsayı ile[5]).
Grup 2019 yılının tamamı için diğer finansal göstergeler konusundaki hedeflerini şu şekilde teyit eder:
- Grup faaliyet karlılığında yaklaşık %6 seviyesini yakalamak,
- Otomobil faaliyetlerinden pozitif nakit akışı yaratmak.
Renault Grubu konsolide sonuçlar
Milyon avro | 2018 İlk yarı | 2019 ilk yarı | Değişim |
Grup cirosu | 29,957 | 28,050 | -1,907 |
Faaliyet karı cirodaki yüzdesi | 1,914%6,4 | 1,654%5.9 | -260 -0,5 puan |
Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri | -180 | -133 | +47 |
Faaliyet gelirleri | 1,734 | 1,521 | -213 |
Net finansal sonuçlar* | -121 | -184 | -63 |
Ortak şirketlerin katkısı | 814 | - 35 | -849 |
Şirket : NISSAN | 805 | - 21 | -826 |
Güncel ve ertelenmiş vergiler* | -387 | -254 | +133 |
Net gelir* | 2,040 | 1,048 | -992 |
Net gelir, Grup payı* | 1,952 | 970 | -982 |
Otomobil operasyonel nakit akışı | +418 | -716 | -1,134 |
Renault Grubu’nun 30 Haziran 2019 tarihli özet konsolide mali tabloları, 25 Temmuz 2019 tarihinde Yönetim Kurulu tarafından onaylanmıştır. Grup'un yasal denetçileri, bu finansal tabloların sınırlı bir incelemesini yapmıştır ve yarı yıl raporları kısa bir süre içerisinde yayımlanacaktır. Finansal rapor, 2019'un ilk yarısında mali sonuçların tam analizi www.group.renault.com web sitesinin Finans bölümünde bulunabilir.
Renault Grubu hakkında
Renault Grubu 1898'den bu yana otomobil üretiyor. Bugün 36 üretim tesisi, 12 bin 700 satış noktası ve 180 binden fazla çalışanı ile 2018 yılında 134 ülkede yaklaşık 3,9 milyon araç satan uluslararası çok markalı bir gruptur. Geleceğin en büyük teknolojik zorluklarını aşmak ve karlı büyüme stratejisini sürdürmek için Grup, tamamlayıcı beş markası olan Renault, Dacia & Renault Samsung Motors, Alpine ve LADA'nın yanı sıra elektrikli araçları ve Nissan ve Mitsubishi ile yaptığı eşsiz İttifak sayesinde uluslararası alanda büyüme kaydetmektedir. Formula 1'deki yepyeni ekibi ve Formula E'ye bağlılığıyla Renault, motor sporlarını bir yenilik ve marka bilinirliğinin önemli bir parçası olarak görmektedir. %100’ü Renault ’ya ait takımıyla Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2016’dan beri mücadele eden kurum, motor sporlarını bir yenilik ve marka bilinirliğinin önemli bir parçası olarak görmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder