Sezon öncesi ve en hızlı zamanlar

Sezon öncesi gerçekleştirilen testlerde yerel koşullar etkili oldu. İlk gün sürekli ve zaman zaman hızı saatte 47 kilometreye ulaşan rüzgar, otomobillerin aerodinamiklerini etkiledi. Rüzgarın piste taşıdığı kumlar da yol tutuşunu azalttı. Hava sıcaklığı da oldukça yüksekti. Bu faktörler bir araya geldiğinde, yüzeyde aşırı ısınmaların yanı sıra lastik aşınmasının arttığı gözlemlendi. İkinci gün yine rüzgarlıydı ancak hava sıcaklığının biraz düşmesi sayesinde aşırı ısınma da azaldı. Sonuç olarak otomobillerinde daha iyi denge sağlayabilen takımlar, açılış gününde olduğu gibi genellikle kısa mesafelerde yine ayarlama çalışmaları yaptılar. Üçüncü ve son gün, orta hızlı rüzgar ve serin esintiler sayesinde hava koşulları daha ılıman olmakla birlikte pist sıcaklıkları ilke güne benzerdi. Takımların çoğu, uzun sürüşlerde Bahreyn Grand Prix için önerilen C2, C3 ve C4 hamurlu lastikleri kullandı.


 

Mario Isola, F1 ve Otomobil Yarışları Direktörü – Üç gün boyunca tüm hamurlar iyi performans gösterdi. Tanelenme gibi sorunlar ortaya çıkmadı ve sadece en yumuşak hamurlarda hafif aşınma görüldü. Tur zamanları, hava koşullarının yanı sıra her takımın kullandığı farklı yakıt yüklerinden de doğal olarak etkilendi. Bu nedenle, geçen yıl Bahreyn’deki yarışın ve serbest antrenmanın verileriyle performans karşılaştırması yapmak kolay değil. Pistin geçirdiği değişimden ötürü hamurların performans farklarını doğru değerlendirmek de zor. Bununla birlikte, şu kadarını kolayca söyleyebiliriz: C2 ile C3 arasındaki fark 0,5 saniye olurken C3 ile C4 arasındaki fark ise beklenenden yüksek çıktı. Otomobillerin çoğu, pistteki en hızlı turlarda C4 hamur kullandı. Şimdi, 13 inç lastiklerin son kez kullanılacağı sezon açılışını bekliyoruz. Yıl boyunca, 2022’de kullanılacak 18 lastiklerle ilgili bir dizi geliştirme testi planlandığını da ekleyelim.” 

 

GENEL – 12-14 Mart 

PİLOT

TAKIM

SÜRE

HAMUR

Verstappen

Red Bull

1d28.960s (3. Gün)

(C4)

Tsunoda

AlphaTauri

1d29.053s (3. Gün)

C5

Sainz

Ferrari

1d29.611s (3. Gün)

(C4)

Raikkonen

Alfa Romeo

1d29.766s (3. Gün)

C5

Hamilton

Mercedes

1d30.025s (3. Gün)

C5

Russell

Williams

1d30.117s (3. Gün)

C5

Ricciardo

McLaren

1d30.144s (3. Gün)

(C4)

Perez

Red Bull

1d30.187s (3. Gün)

(C4)

Bottas

Mercedes

1d30.289s (2. Gün)

C5

Alonso

Alpine

1d30.318s (3. Gün)

(C4)

Gasly

AlphaTauri

1d30.413s (2. Gün)

C5

Stroll

Aston Martin

1d30.460s (2. Gün)

C5

Leclerc

Ferrari

1d30.486s (3. Gün)

(C3)

Norris

McLaren

1d30.586s (2. Gün)

(C4)

Giovinazzi

Alfa Romeo

1d30.760s (2. Gün)

C5

Ocon

Alpine

1d31.146s (1. Gün)

(C4)

Mazepin

Haas

1d31.531s (3. Gün)

(C4)

Latifi

Williams

1d31.672s (2. Gün)

(C4)

Schumacher

Haas

1d32.053s (3. Gün)

(C3)

Vettel

Aston Martin

1d33.742s (1. Gün)

PROTO

Nissany

Williams

1d34.789s (1. Gün)

(C3)

 

 

  • 1.     GÜN – 12 Mart 

PİLOT

TAKIM

SÜRE

HAMUR

Verstappen

Red Bull

1d30.674s

(C3)

Norris

McLaren

1d30.889s

(C3)

Ocon

Alpine

1d31.146s

(C4)

Stroll

Aston Martin

1d31.782s

PROTO

Sainz

Ferrari

1d31.919s

(C3)

Giovinazzi

Alfa Romeo

1d31.945s

(C3)

Ricciardo

McLaren

1d32.203s

(C2)

Gasly

Alphatauri

1d32.231s

(C3)

Tsunoda

Alphatauri

1d32.727s

(C2)

Hamilton

Mercedes

1d32.912s

(C2)

Leclerc

Ferrari

1d33.242s

(C3)

Raikkonen

Alfa Romeo

1d33.320s

(C3)

Vettel

Aston Martin

1d33.742s

PROTO

Nissany

Williams

1d34.789s

(C3)

Mazepin

Haas

1d34.798s

(C3)

Schumacher

Haas

1d36.127s

(C2)

Bottas

Mercedes

1d36.850s

(C2)

 

 

  • 2.     GÜN – 13 Mart 

PİLOT

TAKIM

SÜRE

HAMUR

Bottas

Mercedes

1d30.289s

C5

Gasly

AlphaTauri

1d30.413s

C5

Stroll

Aston Martin

1d30.460s

C5

Norris

McLaren

1d30.586s

(C4)

Giovinazzi

Alfa Romeo

1d30.760s

C5

Leclerc

Ferrari

1d30.886s

C5

Latifi

Williams

1d31.672s

(C4)

Perez

Red Bull

1d31.682s

(C2)

Ricciardo

McLaren

1d32.215s

(C3)

Alonso

Alpine

1d32.339s

...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara