Yeni 9-Vites tam otomatik şanzıman ve yeni teknolojiler

Allison, Almanya Hannover’de düzenlenecek fuarda, farklı yakıt teknolojilerine uyumlu tahrik çözümlerinden Allison eGen Power® tam elektrikli akslara kadar geniş teknoloji yelpazesini sergileyecek. Ayrıca Allison Ventures, girişim ve büyüme aşamasındaki şirketlerle yaptığı stratejik yatırımlar ve ortaklıklar aracılığıyla inovasyonları teşvik etme girişimlerini sunacak.



Orta ve ağır hizmet ticari araçlar için konvansiyonel, elektrikli hibrit ve tam elektrikli araç tahrik çözümlerinin lider tasarımcısı ve üreticisi olan Allison Transmission, IAA Transportation 2024'te geniş ürün portföyünü sergileyecek (17 – 22 Eylül, Hannover, Almanya, Salon 20, Stand D100). Öne çıkan yenilikler arasında yeni 9-Vites tam otomatik şanzıman ve Allison eGen Power® tam elektrikli aks ailesinin son üyesi olan 85S aks bulunacak. Allison ayrıca, geleceğin teknolojileri ve girişimleri için gerçekleştirdiği faaliyetler ve yatırımlar hakkında bilgi verecek.



Fuarda Allison, şirketin odaklandığı iki ana stratejik alanı sergileyecek: gelişmiş, farklı yakıt teknolojilerine uyumlu tam otomatik şanzıman çözümleri ve sıfır emisyon geçişini desteklemek amacıyla genişletilen tam elektrikli tahrik sistemleri portföyü. 



Allison’ın sahada kanıtlanmış eGen Power tam elektrikli aks modellerinin genişletilmesi


Allison’ın eGen Power 85S modeli, 2020 yılında tanıtılan tam elektrikli aks ailesini genişletiyor. Araçlarda geleneksel aktarma organlarının yerini alan eGen Power akslar, tamamen bataryalı elektrikli araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hibrit uygulamalarla uyumlu olup, rejeneratif frenleme sırasında motor torkunun %100'ünü sağlıyor. Bu akslar, mevcut araç şasisine sorunsuz bir şekilde entegre olan ve batarya depolama için önemli alan tasarrufu sağlayan bir drop-in çözümü sunuyor. eGen Power 85S, yüksek hızlı bir elektrik motoru ve iki vitesli bir şanzımana sahip. 225 kilowatt (kW) kesintisiz güç çıkışı ve 325 kW'lık pik güç ile araç verimliliğinden ve menzilinden ödün vermeden yüksek ivmelenme ve hız sağlıyor. Tam elektrikli motorlar, çok vitesli bir şanzıman, bir yağ soğutucu ve bir pompanın entegrasyonuyla eGen Power serisi, çeşitli ticari araç uygulamaları için kapsamlı çözümler sunuyor. Allison’ın eGen Power 85S modeli, Anadolu Isuzu'nun Novo VOLT tam elektrikli midibüs platformuna başarılı bir şekilde entegre edildi. Yakın zamanda atık toplama ve dağıtım uygulamalarında kullanılan hafif hizmet araçlarına entegrasyonu da planlanıyor. Ayrıca Allison, bu yılın başında eGen Power 100S modelinin çevresel etkiyi minimuma indirmek ve gürültü kirliliğini azaltmak amacıyla atık yönetimi endüstrisi için özel olarak tasarlanan McNeilus® Volterra™ ZSL™ elektrikli atık toplama aracına başarıyla entegre edildiğini duyurmuştu. 






Farklı yakıt teknolojilerine uyumlu çözümler


Allison, ticari araçların emisyon azaltımı ve enerji verimliliği gereksinimlerini karşılamak amacıyla tahrik sistemlerini daha da optimize ediyor. Allison’ın tam otomatik şanzımanları, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ve biyogaz gibi alternatif yakıt motorlarıyla uyumlu olup, aynı zamanda elektrikli motorlar ve hidrojen teknolojisi ile de uyum sağlıyor. Böylece filoların içten yanmalı motorlu araçlardan kaynaklanan emisyonları azaltmaları mümkün oluyor. Allison tam otomatik şanzımanlar, yıllar boyunca Iveco’nun S-Way modeli, Renault Trucks’ın D ve D-Wide doğal gazlı kamyonları, Hyliko’nun 27 ton ve 44 tonluk yakıt hücreli hidrojenle çalışan kamyonları ve Hyundai Xcient yakıt hücreli kamyonları gibi geniş bir araç yelpazesinde kullanılmıştır.


Yeni 9-Vites tam otomatik şanzıman


Yeni Allison 9-Vites şanzıman, daha fazla çalışma süresi, daha iyi yakıt ekonomisi, daha yüksek performans ve daha düşük bakım maliyetleri sağlayarak sık dur-kalk görev döngülerinde çalışan ticari araçların ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlandı. 2023 yılında seri üretimine başlanan Allison 9-Vites tam otomatik şanzıman, Otokar’ın Sultan Giga serisine entegre edildi. 9-Vites şanzıman, tüm dünyada 200 milyar kilometreye yakın yol kat etmiş Allison 2000 Serisi™ 6 vitesli tam otomatik şanzımanların kanıtlanmış güvenilirliği ve dayanıklılığının üzerine geliştirildi. 6 vitesli şanzıman ile aynı araç üretici arayüzlerini kullanacak şekilde tasarlanan bu şanzıman, Allison 2000 Serisi ile donatılmış mevcut araçlara da kolaylıkla entegre edilebiliyor. 


Allison Transmission Avrupa Satış Direktörü Trond Johanson, açıklamasında; “Yeni Allison 9-Vites şanzıman, 1.200 newton-metreye kadar olan uygulamalar için üstün performans ve motor torku sunuyor. Altı vitestli bir şanzımandan dokuz vitesli bir şanzımana geçişle, sekiz veya altı vitesli bir şanzımana göre elde edilen daha yüksek vites oranı kapsamı ve daha küçük vites geçiş adımları sayesinde %50’den fazla vites oran iyileştirilmesi sağlanıyor. Böylece daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi mümkün oluyor” diye belirtti.


Allison Ventures ve Yeni Teknolojiler


Allison, Allison 9-Vites şanzıman ve genişletilmiş elektrifikasyon portföyünün ötesinde, ticari araç mobilitesi ve iş çözümlerinin geleceğini şekillendirecek teknolojiler üzerinde de çalışıyor. Öncelikli ilgi alanları arasında, bağlantı, dijitalleşme, otomasyon, sürdürülebilirlik, elektrifikasyon, üretim ve operasyonlarla ilgili yeni teknolojiler ve iş modeli inovasyonları yer alıyor. Allison Transmission'ın yeni girişim sermayesi kolu olan Allison Ventures, ticari hizmet mobilitesi ve iş çözümlerindeki gelişmeleri teşvik etmek için yeni kurulan ve büyüme aşamasındaki şirketlere stratejik olarak yatırım yapıyor ve ortaklık kuruyor. Bu stratejik yatırımlara bir örnek, Allison'ın sürdürülebilir, nadir olmayan element mıknatıslarının üretimine öncü olan Niron Magnetics ile iş birliği. Bu yatırım, temiz enerji çözümlerinin geliştirilmesinde ve kritik malzemelere olan bağımlılığın azaltılmasında önemli bir dönüm noktası oluyor. 


Allison ayrıca Mayıs ayında mobilite alanındaki teknolojilerin ve iş modellerinin geliştirilmesine odaklanan bir girişim sermayesi şirketi olan EnerTech Capital'e 10 milyon dolarlık yatırım yapma taahhüdünde bulunduğunu da duyurmuştu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara