Yıllık 8 milyon adetlik üretimiyle
Pirelli Grubu’nun en büyük üretim üssü olan Türk Pirelli aynı zamanda
Pirelli’nin tüm motorsporları etkinliklerinin de üretim merkezi konumunda.
Premium segmentteki liderliğini sürdürmeyi hedefleyen Türk Pirelli, 1,2 milyar
TL’lik 2011 cirosunu 2012 yılında %15 arttırarak yaklaşık 1,4 milyar TL’ye
çıkartmayı hedefliyor.
Yüksek performans lastikleri alanındaki liderliğini ve marka imajını 2012
yılında daha da üst seviyelere taşımayı hedefleyen Türk Pirelli’nin 2011 yılı
cirosu 2010’a göre %40’lık artış göstererek 1,2 milyar TL seviyesine ulaştı. Kamyon
ve premium segment lastiklerinde pazar liderliğini sürdüren Türk Pirelli, 2012
yılında cirosunu %15’lik bir artışla 1,4 milyar TL seviyelerine çıkartmayı
hedefliyor.
Pirelli, İzmit’te ağır vasıta ve motorsporlarına yönelik lastikler
dışında; hafifi ticari, kış lastikleri ve Cinturato ailesi gibi yeşil
performans olarak da adlandırılan
otomobil lastiklerinin de üretimini gerçekleştiriyor. Toplam 8 milyon adet lastik üretimiyle Pirelli Grubu’nun en büyük fabrikasına sahip olan Türk Pirelli, bu lastiklerin %60’ını ihraç ederek Türkiye ekonomisine çok önemli bir kaynak aktarıyor. Ayrıca, her geçen gün artan tüketici bilinci ile birlikte talebi artan kış lastiklerinde de yılda 1 milyon adet kış lastik üretimi gerçekleştiren Pirelli, bu segmentin de büyümesine katkıda bulunuyor.
otomobil lastiklerinin de üretimini gerçekleştiriyor. Toplam 8 milyon adet lastik üretimiyle Pirelli Grubu’nun en büyük fabrikasına sahip olan Türk Pirelli, bu lastiklerin %60’ını ihraç ederek Türkiye ekonomisine çok önemli bir kaynak aktarıyor. Ayrıca, her geçen gün artan tüketici bilinci ile birlikte talebi artan kış lastiklerinde de yılda 1 milyon adet kış lastik üretimi gerçekleştiren Pirelli, bu segmentin de büyümesine katkıda bulunuyor.
Tüm dünyada 2 milyar kişi tarafından takip edilen Formula 1 Pirelli’nin
marka imajına çok büyük bir katma değer yarattı. 2015 yılında tüm dünyada
premium segmentte liderlik hedefleyen Pirelli Grubu, Formula 1’den 300 milyon
Euro’luk medya değeri elde ederken, marka değeri 2011 yılında 2010 yılına göre
%26’lık bir artışla 2,27 milyar Euro’ya ulaştı. Pirelli Grubu’nun premium
segment satışları 2010 yılına oranla %30 artarken, Türk Pirelli aynı dönemde %80’lik
bir büyüme kaydetti.
Bu başarının nedenleri arasında Türkiye’deki araç parkındaki gelişmenin
önemli olduğunu dile getiren Türk Pirelli CEO’su Mete Ekin; “Bu başarımızda Türkiye GP’si esnasında
gerçekleştirdiğimiz başarılı aktivitelerimiz ve tanıtım çalışmalarımızla
Formula 1’deki varlığımızı ve tüm lastiklerini Türkiye’de üretmenin gururunu
tüketicilerimizle paylaşmamızın önemli rol oynadığını düşünüyorum. Bu
doğrultuda da yüksek perfomans lastikleri alanında liderliğimizi ve marka
imajımızı daha da ileri seviyelere taşıma imkanı bulduk” dedi.
Pirelli Grubu, “Şampiyonların Fabrikası” olarak da anılan Türk Pirelli
İzmit Fabrikasına 2011 yılında yapılan 35 milyon Euro’luk yatırıma ek olarak
2012 yılında da teknolojik yatırım yapılmaya devam edecek. 2011 yılında Formula
1 için 35.000 adet lastik üreten Türk Pirelli, 2012 yılında ise 45.000 F1
lastiği üretecek. Formula 1’e giriş
yaptığı ilk sezon yenilikleriyle dikkatleri üzerine çeken Pirelli, tüm Formula
1 lastiklerini ürün gamındaki yüksek performans serisini temsil eden P Zero
olarak adlandırmıştı. 2012 sezonunda ise P Zero’ya ek olarak Pirelli ürün
yelpazesinin çevre dostu serisini oluşturan Cinturato, Formula 1’e dahil oldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder