Lastik Etiketleme Uygulamasını, Goodyear; Destekliyor...

Avrupa Birliği sınırlarında kullanılacak lastiklerin verimlilik ve güvenlik özelliklerini ortaya koymayı amaçlayan yeni lastik etiketlemesi 1 Kasım 2012 tarihi itibariyle Avrupa ile birlikte Türkiye’de de uygulanacak. Goodyear, lastik etiketleme uygulamasını desteklediklerini, ancak etiketin lastik performansını belirleyen pek çok kriter arasında sadece üçüne ait değerleri içerdiğinin unutulmaması gerektiğini vurguluyor.

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Goodyear, AB Lastik Etiketi Uygulaması’nın lastik performansını etkileyen önemli faktörlerden yalnızca üç tanesini yansıttığını belirtiyor. AB Lastik
Etiketi uygulaması, lastiğin performansını üç adet kriter (yuvarlanma direnci, ıslak yolda tutuş ve harici gürültü) üzerinden göstererek tüketicilerin daha çevre dostu ve daha güvenli lastikler almasını teşvik eden bir etiket sistemi olarak tasarlanmıştır. 1 Kasım 2012 tarihinden itibaren AB sınırları içerisinde tüm binek araç, hafif kamyon ve kamyon lastikleri, satış noktasında bu etiket bilgileri ile birlikte satışa çıkarılıyor.

“Benzinden 27 milyar avro tasarruf edilebilir”

Lüksemburg’da bulunan Goodyear Yenilikçilik Merkezi’nin Genel Müdürü Jean-Pierre Jeusette, “Etiketin finansal, çevresel anlamda ve Avrupa çapında yol güvenliği açısından potansiyel olarak etkisi büyüktür. Analizlerimiz gösteriyor ki, Avrupa’daki tüm araçlara A sınıfı lastikler takılırsa, benzinden 27 milyar avro tasarruf edilebilir[1] ve CO2 salınımları 20 milyon ton azalabilir[2]” dedi ve sözlerine şöyle devam etti “Binek araçlar için A sınıfı lastik ile G sınıfı lastik arasındaki fark, ıslak yolda fren performansı açısından %30 daha kısa fren mesafesi, yani 18 metre kadar daha kısa mesafede durmak anlamına gelmektedir[3]. Bu da, bir otomobilin uzunluğunun üç ile dört katına karşılık gelmektedir. Fakat lastik etiketi, bir lastiğin genel performansını etkileyen diğer kriterleri de görmek için etiketten daha fazlasına bakması gereken tüketiciler ve filo yöneticileri için bir başlangıç noktası olarak önemli bir işleve sahiptir. Biz Goodyear’da ürün geliştirme süreci esnasında lastikleri kuru ve ıslak yollarda tutuş, yanal denge ve yüksek hızda denge dahil olmak üzere 50 farklı kritere göre test ediyoruz.”

Uluslararası bağımsız test kuruluşu TÜVSÜD, yeni AB Lastik Etiketinde sınırlı miktarda bilgi verildiğini vurgulamaktadır.

TÜV SÜD Otomotiv Lastik Ürün Grubu Müdürü Michel Staude; “AB Lastik Etiketi bir mum gibi işlev görmektedir: Lastik performansını etkileyen faktörler üzerine bir miktar ışık tutar, fakat bu bir meşale tutmakla karşılaştırılamaz. Birçok özel performans özelliği, etiketteki bilgiler arasında yer almamaktadır. Kış lastikleri buna güzel bir örnektir. Bu, tüketicilerin farkına varması gereken bir kısıtlamadır. Lastik bayinize daha detaylı sorular sormalı ve lastik etiketinin size bilmeniz gereken her şeyi anlatmasını beklememelisiniz.”dedi.

Staude, “Etiketlemenin başarısında yaptırımında yeri önemlidir. 27 AB üye ülkesi kendi ülkelerinden sorumlu olacaktır. Ayrıca, etkili bir ceza sisteminin de düzenlemelere yaptırım anlamında kullanılması gerekmektedir, zira bu, etiketin güvenilirliğini artıracaktır. Etkili yaptırımlar bu uygulamayı, pazardaki tüm şirketler için adil bir rekabet alanına dönüştürecek ve tüketicilerin, lastik bayilerinin ve diğer tüm paydaşların, kazara veya kasten yanlış şekilde etiketlenmiş düşük kaliteli lastiklerin satın almamasını sağlayacaktır,” dedi.

“Yuvarlanma direnci bir kamyonun yakıt tüketimini %30 civarında etkiler”

Goodyear Lastik Değerlendirme Direktörü Emmanuel Robinet, en büyük kazanımlardan birinin ticari filolar açısından ortaya çıkacağını belirtiyor ve ekliyor: “Yuvarlanma direnci bir kamyonun yakıt tüketimini %30 civarında etkiler; doğru lastiği seçmek aracın yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltabilir. Potansiyel çevresel etki inanılmaz büyüklükte olabilir ve beklenen finansal tasarruf, lastiğin ömrü boyunca 7000 avroya tekabül edebilir ki bu da filo yöneticisinin yeni bir set lastik alması için yeterli bir bedeldir.


Goodyear Lastikleri T.A.Ş. hakkında
Üretim, satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş., dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Goodyear Lastikleri T.A.Ş.; Türkiye’de 1,300’ü aşkın çalışanı ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet göstermektedir. Şirket, ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları altında üretip tüketicilerine sunmaktadır. Şirket Türkiye’de, yaklaşık 700 bayisi, 50’yi aşkın Premio mağazası ve 300’ü aşkın araç servisleri kanalıyla tüketicilere hem tüketici lastikleri hem de ticari lastikler ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş., ürünleri ve Türkiye’deki faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara