Bosch Sürüş Güvenliği ve Destek Sistemleri Geleceği Şekillendiriyor


Bosch’ta sıfır kaza yolunda önemli gelişmeler

„ 2014 yılındanitibaren araçların en az bir sürüş destek sistemine sahip olması zorunlu halegelecek
„ Bosch sıfırkaza çalışmaları için 5 bin mühendis çalışıyor
„ Sürüş desteksistemleri pazarının önümüzdeki 5 sene içinde %20 büyümesi öngörülüyor


Dünyanın önde gelenotomotiv yan sanayi kuruluşlarından biri olan Bosch, sürüş destek sistemleribu sistemleri daha da geliştirmek için aktif şekilde çalışmalarına devam ediyor.Ürün gamında gerekli tüm teknolojilere sahip olan Bosch, güvenlik ve konforuartıracak daha güçlü fonksiyonlar sunabilmek için bu teknolojileri birbirine entegreçalışmalarını yoğun şekilde sürdürüyor. Otomasyonu daha da artırılan sürüşfonksiyonlarının her biri, ölümlü trafik kazalarının ortadan kaldırılmasınıhedefleyen “sıfır kaza” vizyonuna giden yolda önemli kilometre taşı görevi görüyor.


Sürücü destek sistemleri ile Bosch da büyüyor

2012 yılında Bosch,destek ve güvenlik sistemlerinde 5 milyar Avronun üzerinde ciro elde etti.Dünyanın dört bir yanında yaklaşık 5.000 mühendis bu sistemleringeliştirilmesinde görev alıyor.
Gelecekte Euro NCAP enyüksek notu olan beş yıldızı, sadece sürüş desteği fonksiyonlarına sahiparaçlara verecek; 2014 yılından itibaren araçların, en az bir sürüş desteğifonksiyonuna sahip olması; 2016 yılından itibaren ise, elektronik yaya koruma sisteminesahip olması gerekiyor.
Otomobil alıcıları,direksiyon başına her geçtiklerinde faydalarını hissedebildikleri desteksistemlerine büyük değer veriyorlar. Dolayısıyla, otomotiv üreticileri dearaçlarını rakiplerine fark yaratmaları için bu sistemleri araç özellikleriarasında sunuyorlar.

2000 yılında seriüretimin başlamasından 2013 yılı ortasına kadar geçen sürede Bosch, toplam 1milyon adet 77 GHz’lik radar sensörü üretti. 2 milyon sınırına 2014 yılı sonunakadar ulaşılacağı, 10 milyon çizgisinin ise 2016 yılında aşılacağı tahminediliyor. Bosch görüntü sensörlerinin satışı ise 2012 - 2013 yılları arasındaikiye katlandı. 1993 yılında seri üretimin başlamasından bu yana, Bosch 250milyon civarında ultrason sensör üretimi gerçekleştirdi. Bu, yaklaşık olarak 40milyon park yardımı sistemine tekabül ediyor.

Amaç: dünya çapında trafik kazalarında ölümsayısının azaltılması

Birleşmiş Milletler, 2010ila 2020 yılları arasında trafik kazalarında ölenlerin sayısının dünya çapındaneredeyse yüzde 50 artarak 1,3 milyondan 1,9 milyona yükseleceğini tahminediyor. Her yıl 100.000’in üzerinde insan Hindistan yollarında hayatını kaybediyorve ne yazık ki bu trendin azalacağına dair herhangi bir işaret görünmüyor. AmerikaBirleşik Devletleri’nde, trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin sayısı 2000yılında 42.000’den 2010 yılında 33.000’e indi. Avrupa’da, trafik kazalarındahayatını kaybedenlerin sayısı ise 2001 yılında 54.000’den 2010 yılında 30.500’eindi.

Bosch sürücü desteğinde dönüm noktaları – uzun biruzmanlık geleneği

1978:   dünyanın ilk ticari olarak uygulanabilirkilitlenme önleyici fren sistemi (ABS)
1980:   dünyanın ilk elektronik hava yastığı kontrol ünitesi
1984:   motosikletler için kilitlenme önleyici frensistemi(ABS)
1989:   Bosch “TravelPilot” – Avrupa’nın ilknavigasyon sistemi
1993:   ultrason sensörlü park destek sistemi
1995:   dünyanın ilk elektronik stabilite programı(ESP®)
2000:   radar sensörlü adaptif hız sabitleyici (ACC)
2008:   yarı otomatik ultrason sensörlü park desteksistemi
2010:   dünyanın ilk ultrason sensörlü kör noktatespit sistemi
2010:   önleyici acil frenleme sistemi
2010:   yol işareti tanıma
2010:   şeritten ayrılma uyarı sistemleri
2013:   elektromekanik fren güçlendiricisi (iBooster)


Bosch sürüş destek sistemleri

Fren kontrol sistemleri: Elektronik stabilite programı (ESP®) aracınkaymaya başlaması halinde dengeler ve belirlenmiş durumlarda aracın bağımsızşekilde fren yapmasını sağlar. 2013 yılının sonlarında üretime girecek olaniBooster elektromekanik fren güçlendiricisi, fren güçlendirme teknolojisiningeleceğini temsil ediyor. Hava boşluğu olmadan çalışan iBooster sürücü frenebastığında duruma bağlı olarak destek sağlıyor. Ayrıca, iBooster donanımıelektrikli araçlar da yüksek geri kazanım düzeyleri sunarken destek sistemleride sağladığı hızlı ve sessiz tepkiden faydalanıyor.

Elektrik motorlu direksiyon sistemleri: ZF Lenksysteme GmbH ortak girişimi tarafındanüretilen bu ürünlerde, direksiyon desteğinin düzeyi sistem yazılımıkullanılarak değiştirilebiliyor. Otomatik dengeleyici müdahalelerde bulunabilendireksiyon sistemi ESP®’yi tamamlayıcı niteliktedir. Bu da, sistemi gelecektekidestek sistemlerinin hayati bir yapı taşı haline getiriyor.

Sensörler: Bir taşıtın algılayıcı birimleri. Radar sensörleri 200 metrenin üzerindekimesafelere kadar diğer araçların uzaklık ve hızını kesin şekilde ölçmeleriitibarıyla adaptif hız sabitleyici ve önleyici acil frenleme sistemleri içinideal bir temel sunarlar. Radar sensörleri için, Bosch özellikle daimi olarakdünyanın dört bir yanında otomotiv uygulamalarına adanmış olan yüksekkapasiteli 77 GHz frekans bandını kullanıyor. 2013 yılında, araçların önünde vearkasında kullanıma uygun yeni nesil uygun maliyetli orta menzil radar sensörleripiyasaya sürüldü.

Video sensörleri yolişaret ve işaretçilerinden yaya ve bisikletçilere kadar her şeyi tanıyabiliyor.2014 yılında seri üretime girecek olan yeni Bosch stereo video kamerasıbinoküler görüşe sahip olduğundan mesafeleri de ölçebiliyor. Bu tek sensörlüçözüm tüm yeni Euro NCAP gereksinimlerini kapsıyor. Geniş açılı videosensörleri park ve manevra desteği fonksiyonları için gitgide daha fazla kullanılıyor.Bu sensörler 360 derece görüşe (kuş bakışı bakış) izin verdiğinden, aracınetrafındaki tüm yakın mesafedeki alanı kapsıyor.

Ultrason sensörler: Yarasaların karanlıkta yolunu bulma yönteminitemel alan bu teknoloji maliyeti uygun olup yirmi yıldır mesafeleri ölçmekamacıyla park destek sistemlerinde başarıyla kullanılıyor.

Ağa bağlı navigasyon: Son derece etkin destek sistemleri ve genişkapsamlı otomatik sürüş fonksiyonları bir çevrimiçi bağlantı üzerinden düzenliolarak güncellenen kesin harita verileri gerektiriyor. Halihazırda “bulut”akaydedilen yol işaretlerini bildirebilen bir Bosch iPhone uygulaması bulunurken“elektronik ufuk” ise yol eğimleri ile viraj eğim dereceleri de dahil olmaküzere, güzergah hakkında kesin bilgi sağlıyor. Ağa bağlı araç fonksiyonlarıyakıt tüketimini azaltmak, elektrikli araçlar ise menzillerini artırmak için buverileri kullanıyor.



Kullanıcı ara yüzleri:
Destek sistemlerininkullanıcı ara yüzleri başarda kilit öneme sahiptir. Şayet destek fonksiyonlarıgitgide daha fazla sürüş görevini üstlenecekse sezgisel ve kolay kullanılabilirolmaları gerekiyor. Dolayısıyla Bosch, farklı muhtemel yaklaşımları etüt edipdeğerlendirirken, serbestçe programlanabilir görüntüleme sistemlerini ve başüstü göstergelerin de aralarında bulunduğu çeşitli çözümleri kullanıyor.Gelecekte, sürüş tavsiyeleri ve yakınlık ikazları gibi bilgilerin mevcut gerçektrafik durumunun üzerine gerçekçi şekilde yerleştirilmesi içinzenginleştirilmiş gerçeklik temelli yeni görselleştirme yöntemleri kullanılacak.Kullanıcı dostu uygulamalara bir diğer yaklaşım ise çok modlu konseptlerdir. Buara yüzler jestlere, dokunuşa ve sese  tepki verebilecek züzeye gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara