Kazaların birçoğu sürüş destek sistemleriyle engelleniyor

Bosch, geliştirip ürettiği sürüş destek sistemleriyle “sıfır kaza” yolunda 
önemli adımlar atıyor
„ 9 günlük bayramtatili boyunca toplamda 3 bin 319 kaza gerçekleşti
„ Geçtiğimizbayram tatilinde resmi rakamlara göre meydana gelen trafik kazalarında 131 kişihayatını kaybederken 6 718 kişi yaralandı
„ Birleşmiş Milletler, 2010 ila 2020 yıllarıarasında trafik kazalarında ölenlerin sayısının dünya çapında 1,3 milyondan 1,9milyona yükseleceğini tahmin ediyor

„ Yaşanankazaların bir çoğu sürüş destek sistemleriyle engellenebiliyor. Sürüş desteksistemleri ile sürücüleri önceden uyarabiliyor, hatta sürücü geç kaldığındasistem harekete geçerek sürücü kaynaklı kazaların engellenmesi hedefleniyor.


Geçtiğimiz Kurban Bayramısüresince gerçekleşen trafik kazalarında can ve mal kaybı meydana gelirken ağırbilanço resmi istatistiklere de yansıdı. Uzun bayram tatili boyunca, yurtgenelinde meydana gelen 3 bin 319 trafik kazasında 131 kişi hayatını kaybetti,6 bin 738 kişi de yaralandı. Tatil güzergâhlarında gerçekleşen kazalarınsebepleri arasında, aşırı hız ve dikkatsizlik sonucu sürücülerin ‘direksiyonhâkimiyetini kaybetmesi’ ve ‘araçlarla arkadan ve önden karşılıklı çarpışmalarilk sırada yer aldı. İstatistiklere göre kazaların %90’ı sürücü hatalarındanmeydana geliyor. Bunlar çoğunlukla geçiş üstünlüğü, dönüş hataları, aşırı hız,hatalı mesafe tahminleri vb. Hatalar, sürücülerin kritik durumlarda yanlışkararlar verebilmesinin yanında monoton yol koşullarında sürücünün algı vedikkatinin düşmesinden kaynaklanıyor.

Günümüzde geldiğimiz teknolojik düzey aslında oluşan kazaların birçoğunu engelleyecek seviyede. Dünyanınönde gelen otomotiv yan sanayi kuruluşlarından biri olan Bosch, sürüş destek sistemlerinigeliştirmek için aktif şekilde çalışmalarına devam ediyor. Otomasyonu daha daartırılan sürüş fonksiyonlarının her biri, ölümlü trafik kazalarının ortadankaldırılmasını hedefleyen “sıfır kaza”vizyonuna giden yolda önemli kilometre taşı görevi görüyor. Bosch’un dünyanındört bir yanında yaklaşık 5.000 mühendisi bu sistemlerin geliştirilmesindegörev alıyor. Gelecekte Euro NCAP en yüksek notu olan beş yıldızı, sadece sürüşdesteği fonksiyonlarına sahip araçlara verecek; 2014 yılından itibarenaraçların Otonom Acil Fren Sistemi (AEB) ve Şerit Değiştirme Uyarı Sistemi(LDWS); 2016 yılından itibaren ise, elektronik yaya koruma sistemine sahipolması gerekiyor.
Trafik kazaları Türkiye’deher yıl artarak devam ediyor.

Emniyet Genel MüdürlüğüTrafik Hizmetleri Başkanlığı’nın verilerine göre trafik kazalarında son 10yılda %185’lik bir artış gerçekleşmiş durumda. Yine son 10 yılda gerçekleşen 8milyon 801 bin 512 kazada 42 bin 721 kişi hayatını kaybederken 869 bin 761 kişiyaralandı.

Dünyada da durum farklı değil

Birleşmiş Milletler, 2010ila 2020 yılları arasında trafik kazalarında ölenlerin sayısının dünya çapındaneredeyse yüzde 50 artarak 1,3 milyondan 1,9 milyona yükseleceğini tahminediyor. Her yıl 100.000’in üzerinde insan Hindistan yollarında hayatınıkaybediyor ve ne yazık ki bu trendin azalacağına dair herhangi bir işaretgörünmüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde, trafik kazalarında hayatınıkaybedenlerin sayısı 2000 yılında 42.000’den 2010 yılında 33.000’e indi. Aynışekilde, kaza analiz verileri ESP sürüş destek sisteminin ortaya çıkmasından buyana Avrupa yollarında ölümlü kaza oranının büyük ölçüde azaldığınıgösteriyor.  Avrupa’da, trafik kazalarında hayatınıkaybedenlerin sayısı 2001 yılında 54.000’den 2010 yılında 30.500’e indi.

Bosch sürücü desteğinde dönüm noktaları – uzun biruzmanlık geleneği

1978:    dünyanın ilk ticari olarak uygulanabilir kilitlenmeönleyici fren sistemi (ABS)
1980:    dünyanın ilk elektronik hava yastığı kontrolünitesi
1984:    motosikletler için kilitlenme önleyici frensistemi(ABS)
1989:    Bosch “TravelPilot” – Avrupa’nın ilknavigasyon sistemi
1993:    ultrason sensörlü park destek sistemi
1995:    dünyanın ilk elektronik stabilite programı(ESP®)
2000:    radar sensörlü adaptif hız sabitleyici (ACC)
2008:    yarı otomatik ultrason sensörlü park desteksistemi
2010:    dünyanın ilk ultrason sensörlü kör noktatespit sistemi
2010:    önleyici acil frenleme sistemi
2010:    yol işareti tanıma
2010:    şeritten ayrılma uyarı sistemleri
2013:    elektromekanik fren güçlendiricisi(iBooster)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara