Güvenlik,
düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlamak prensibi ile 124
yıldır çalışan Michelin, yaklaşan kış ayları ve yağışlı havaların da
etkisiyle zorlaşacak olan yol koşulları için sürücülere harika
alternatifler sunuyor. Ar-Ge’ye yılda 600 milyon Euro’luk bütçe ayıran Michelin, ürettiği yüksek teknolojili lastikleri ile tüketicilerin tercihi oluyor.
Lastiklerinde
güvenlik, performans, uzun ömür ve tasarrufu bir arada sunan Michelin,
geçtiğimiz yıl piyasaya sunduğu Primacy3 ürünüyle zorlu yol koşullarında
sürücülerin en büyük yardımcısı
oluyor. Islak ve kuru zeminde fren
mesafesi ve yol tutuşunun yanı sıra, yakıt tüketimi, düşük lastik sesi
ile dikkatleri üzerine çeken Primacy3, dayanıklılık ve uzun
ömürlülüğüyle de sürücülerin beklentilerini karşılıyor.
Primacy3 ile ıslak zeminde 3 kat fazla güvenlik
Gerçekleştirilen
araştırmalar sonucunda trafik kazalarının çok büyük bir kısmının
dikkatsizlik ve özellikle virajlarda biriken su birikintilerinden
kaynakladığı ortaya koyuluyor. Michelin, aracın zemin ile temasını
sağlayan tek nokta olan lastiklerin daha fazla güvenlik ve performans
sağlaması için sürücüleri ıslak zeminde güvenlik konusunda
bilinçlendiriyor.
Sürdürdüğü
Ar&Ge çalışmaları ile farklı hava ve yol koşullarında yüksek
güvenlik ve performans sağlamak için lastik teknolojileri geliştiren
Michelin, Primacy3 ile ıslak zeminde güvenliği üç katına çıkarıyor.
Islak ve kuru zeminde fren mesafesi, yol tutuşunun yanı sıra, yakıt
tüketimi, düşük lastik sesi ile dikkatleri üzerine çeken Primacy3,
dayanıklılık ve uzun ömürlülüğüyle de sürücülerin beklentilerini
karşılamayı başarıyor.
Yağışlı havalarda ve ıslak zeminler için sürüş önerileri
Yağışlı
havalar ve ıslak zeminler yolları sürücüler için zorlu hale getiriyor.
Michelin’in Lastik Adamı Bibendum, bu zorlu yol koşullarında sürücülerin
işlerini kolaylaştırmak için ipuçları veriyor;
· Islak
zeminde daha güvenli bir sürüş için yapılması gerekenlerden bir tanesi
hızın azaltılarak yolda çıkabilecek tehlikelere karşı riski en aza
indirmektir.
· Yol şartları daha dikkatli izlenerek takip mesafesinin kuru zemindekine oranla daha fazla tutulması.
· Yolun
daha rahat görülebilmesi için sileceklerin, aydınlatma cihazlarının ve
diğer temizleyici sistemlerin kontrol edilerek onarılması veya
yenilenmesi gerekir.
· Araçların
yol güvenliği için en önemli konulardan birisi olan lastiklerin hava
basıncı, özellikle yağışlı havaların etkisiyle ıslanan zeminlerde çok
daha önemli bir hale geliyor.
· Yağışlı
havalarda özellikle ıslak zeminlerde fren mesafesi kuru zemine oranla
daha da uzayacaktır. Fren mesafesinin daha da artmaması için fren
esnasında tekerleklerin kilitlenmesini engellemek için kademeli olarak
fren yapılmalıdır.
· Şiddetli
yağmur, sileceklerin yeterince iş görememesine ve ön camda bir su
tabakasının oluşmasını sağlayabilir. Görüş mesafesi, yolun kenarını ya
da diğer araçları görmeyi engelleyecek kadar azaldığında araç kenara
çekilip, yağmurun hafiflemesi beklenmelidir.
· Fren balatalarını ıslatacak kadar derin su birikintisinden geçilirse, hafifçe frenlere dokunularak kurutulması gerekiyor.
· Yağışlı havalarda mümkün olduğunca freni kullanmayıp, hızın gazdan ayağı çekerek düşürülmesi gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder