Hibrit teknolojisinin öncüsü Toyota, yeni geliştirdiği etkileyici termal verime
sahip 14 yeni motoru 2015 yılından itibaren pazara sunmayı planlıyor.
Toyota’nın hibrit teknolojisinde elde ettiği kazanımlar
benzinin her damlasının verimli kullanılmasını olanak veren yeni geliştiren
motorlarda kullanılmaya başlandı. Toyota, bu yeni teknolojisi ile
yakıt tasarrufunu ve çevreci performansını en üst düzeye çıkarma amacını taşıyor.
yakıt tasarrufunu ve çevreci performansını en üst düzeye çıkarma amacını taşıyor.
Geliştirilen bu motorlardan birincisi, Toyota’nın
normalde hibrit motorlarda kullandığı Atkinson çevriminden yararlanılan 1,3
litrelik benzinli motor. Atkinson çevrimli motorların kullanımı ile kompresyon oranı
yükseliyor (13.5) ve yüksek bir sıkıştırma oranı ile boşa giden ısı miktarı
azalıyor, böylece termal verim artarak yüzde 38’e yükseliyor. Bu sayede, yeni özellikleri
ile günümüz modelleriyle karşılaştırıldığında yakıt tasarrufunda yaklaşık yüzde
15* artış sağlanıyor.
Ayrıca, Daihatsu ile birlikte geliştirilen 1.0
litrelik benzinli motorun termal verimliliği de yüzde 37’e yükselerek, bugünün
modellerine göre yakıt tasarrufunda yaklaşık yüzde 30* artış sağlanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder