Lastiklerde Doğru Hava Basıncı aktiviteleri 10. yılında da sürücüleri bilinçlendirmeye devam ediyor. 18 Ekim – 16 Kasım tarihleri arasında İstanbul, Ankara, Adana, Mersin, Antalya, İzmir ve Bursa’da düzenlenecek etkinliklerde Michelin uzmanları tüketicilerle buluşarak lastikte doğru hava basıncı konusunda farkındalık oluşturacak.
Aktiviteler boyunca, sürücülerin lastikte doğru hava basıncı için
yalnızca birkaç dakika ayırarak trafik kazalarını önemli ölçüde önleyebileceği anlatılacak.
“Lastikte Doğru Hava Basıncı” aktiviteleri kapsamında kurulacak kontrol noktalarında kısa zaman içerisinde sürücülerin lastik hava basınçları ölçülerek değerlendirilecek. Ölçüm işleminin gerçekleşmesinin ardından tavsiyelerini paylaşacak Michelin ekipleri, katılımcıların lastiklerinin hava basıncını araç üreticilerinin tavsiyelerine uygun olarak ayarlayacak.
18 Ekim tarihinde İstanbul’da başlayan aktiviteler; 18- 22 Ekim İstanbul’da Beylikdüzü Migros ve İçerenköy Carrefour, 24-25 Ekim Ankara’da Bilkent Real AVM ve 27-28 Ekim Eskişehir Yolu Shell Reis Petrol, 1-2 Kasım Adana’da M1 Tepe AVM, 4-5 Kasım Mersin’de Palm City AVM, 8-9 Kasım Antalya’da Migros, 12-13 Kasım İzmir’de Nova AVM ve son durağı 15-16 Kasım Bursa’da Carrefour Nilüfer’de gerçekleştirilecek.
Araçlar tehlike seviyesinde!
Geçtiğimiz yıl Michelin tarafından 7 farklı noktada gerçekleştirilen ‘Lastikte Doğru Hava Basıncı’ aktivitelerinde toplam 3 bin 255 araca ulaşıldı. Yapılan kontrollerde, lastiklerin yüzde 37’sinin tehlikeli boyuttaki hava basıncı ile yola çıktığı ortaya çıktı. 2012 yılına kıyasla yüzde 32’den yüzde 37’ye çıkan rakamlar doğru hava basıncının önemini bir kez daha ortaya koydu.
Yıllara göre karşılaştırma
Yıl |
İncelenen araç sayısı
|
Düşük hava basıncı
|
2013
|
3255
|
37%
|
2012
|
4206
|
32%
|
2011
|
4556
|
30%
|
2010
|
3880
|
43%
|
2009
|
3071
|
53%
|
2008
|
3696
|
61%
|
2007
|
4109
|
57%
|
Doğru hava basıncı neden önemli?
Lastik basıncının doğru seviyede olması güvenlik, uzun ömür ve yakıt tasarrufu açısından büyük önem taşıyor. Lastik basıncının gerektiğinden daha düşük veya daha yüksek olması aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve dayanıklılığını olumsuz yönde etkilerken, bu durum ciddi kazalara yol açabiliyor. Düşük basınç, lastiğin yola tutunmasını zorlaştırırken sürücüye araç hakimiyeti sağlaması konusunda sorunlar yaşatabiliyor. Düşük hava basınçlı olarak kullanılan lastikler:
· Yol tutuş kabiliyetini azaltır.
· Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur.
· Islak zeminde fren mesafesini uzatır
· Aşırı ısınacağından patlama riski artar
Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini artırır.
Yakıt tüketimini artırıyor, lastik ömrünü % 30’a kadar azaltıyor
Doğru lastik hava basıncı, trafikte güvenliği sağladığı kadar yakıt tasarrufu ve lastik ömrünü uzatması açısından da avantajlar sağlıyor. Hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelenmesi daha fazla tüketime neden olurken, düşük hava basıncı lastiklerin hızlı aşınmasına da yol açarak, lastik ömrünü yüzde 30’a varan oranda azaltıyor. Sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol ettirmeleri konusunda uyaran Michelin, lastiklere en az ayda bir kez ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticilerinin tavsiyesine uygun olarak hava basılmasını öneriyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder