Renksiz renkler her zaman lider

BASF, 2015’in en popüler otomotiv renkleri raporunu yayınladı. Rapora göre Avrupa yollarında en yaygın kullanılan kromatik renk mavi oldu. Küçük arabalarda kırmızı, SUV’larda kahverengi tercih edildi. Otomobillerin yarıdan fazlası metal efektli lüks boya kullanırken, küçük segmentte her üç araçtan biri mat boya ile kaplandı.

BASF'nin Boya Bölümü, yayınladığı BASF Otomotiv Boyaları için Avrupa Renk Raporu’nda 2015 yılının renk dağılımını açıkladı. Otomotiv OEM (Orijinal Parça Üreticileri) boyasında Avrupa'nın renk geliştirme alanındaki lideri BASF, tüketicilerin gözde renkleri hakkında ayrıntılı bilgiler veriyor. Rapora göre, otomobil ne kadar küçükse renk paleti o kadar geniş olurken, otomobiller büyüdükçe daha fazla özel efekt tercih ediliyor.

Renksiz renkler her zaman lider

Avrupa genelinde, otomotiv son kat uygulamasında en sık kullanılan renk beyaz oldu. 2007’den bu yana beyaz araçların sayısı sürekli artarken, bugün yüzde 30 oranına ulaştı. Siyah, gri ve gümüş ile birlikte bu "renksiz" son katlar, yeni otomobillerde kullanılan renklerin yüzde 75'inden fazlasını oluşturuyor.

Son yıllarda siyah, gri, gümüş ve beyaz renk paletinin kullanımı sabit kalırken, kromatik renkler arasında önemli değişiklikler meydana geldi. Bu alanda, Avrupa yollarında her türden otomobilde geçerli olmak üzere en popüler renk mavi olarak göze çarpıyor. Bunun dışında kahverengi özellikle SUV'larda, kırmızı ise küçük ve orta büyüklükteki otomobillerde popüler renkler oldu.

Özel efektler yükselişte

Renkler, insanların kendilerini ifade ettiği tek yol değil. Otomobil boyalarındaki özel efektler de bir başka seçenek. 2015’te, Avrupa genelindeki otomobillerin yarısından fazlası, metal efektlere sahip lüks boyalarla kaplanmışken, yüzde 16'sı ise inci efektlerine sahip. Çoğunlukla küçük otomobil segmentinde olmak üzere, neredeyse her üç arabadan biri ise tamamen mat boyaya sahip.

Siyah, gümüş ve beyaz gibi akromatik renkler, özel efektler aracılığıyla tamamen ayrı bir renk davranışı geliştiriyor. Otomobil gövdesinin geometrisinin görsel olarak geliştirildiğini ve renklerin yeni bir efekt kazandığını belirten BASF Avrupa Otomotiv OEM Renk Tasarımı Bölümü yöneticisi Mark Gutjahr, “Renk ve özel efektler arasındaki etkileşim, otomotiv renklerini daha karmaşık ve çok yönlü hale getiriyor. Bu gelişme, birkaç yıl daha bizlerle birlikte olmaya devam edecek. Özel efekt paletindeki olasılıkları henüz tüketmedik” dedi.

BASF Hakkında

BASF olarak biz kimya yaratıyoruz ve bunu 150 yıldır yapıyoruz. BASF, 113.000 çalışanı ve 200 milyar TL’yi aşkın (74 milyar Avro) yıllık satış rakamı ile dünyanın lider kimya şirketi unvanını taşıyor. Ekonomik başarıyı, sosyal sorumluluk ve çevre korumasıyla birleştiren BASF, Ar-Ge yatırımları ve buluşları sayesinde neredeyse tüm endüstriyel alanlarda faaliyet gösteren şirketlere ürün sağlıyor ve hayatı kolaylaştırıyor. Kimyasal, plastik, performans ürünleri, ziraat, petrol ve gaz gibi geniş bir yelpazeye yayılan BASF ürün ve çözümleri, yeryüzündeki kıt kaynakların korunmasına katkıda bulunmanın yanı sıra gıda ve besinlerin sağlıklı üretilmesini sağlıyor ve yaşam kalitesinin yükselmesine yardımcı oluyor. Kısacası BASF, sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyor. BASF hisseleri Frankfurt borsası (BAS), Londra borsası (BFA) ve Zürih borsasında (AN) işlem görmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara