Neden basın bültenleri her zamankinden daha önemli hale geldi?

Basın bültenleri, internet icat olmadan önce, gazetecilere, posta veya kargoyla kağıda basılı olarak gönderiliyordu. Üstelik basın bültenine sadece fotoğraf karesi (dia) eklenebiliyor, yayınlanmaya değer görülmeyen bültenler çöp oluyordu. İnternet insanların dünya çapında iletişimini değiştirdi. Basın bültenleri de her zamankinden daha önemli hale geldi? Neden mi?


Kolay Bülten CEO’su ve İletişim Tasarımı Uzmanı Ömer Yoluk, bu konuda şu bilgileri verdi:

HALKLA İLİŞKİLERİN YENİ YÜZÜ
“Her sektörden gerek büyük gerekse küçük işletmeler halkla ilişkiler ve pazarlama ihtiyaçları için sosyal medyayı tamamlayıcı bir unsur olarak kullanmaktadırlar. Sosyal medya marka tanıtımı ve iletişim için geleneksel kanalların yerini almaya devam ederken halkla ilişkiler sosyal medya pazarlamasıyla eş anlamlı olarak anılmaya başlandı.

Çoğu işletme için halkla ilişkiler ve sosyal medya pazarlaması somut bir temel, marka farkındalığı ve genel pazarlama kampanyaları için bir zemin sağlamaktadır. Sosyal medya çağından önce şirketler gazetecilerle temasa geçmek için uzun ve zorlu bir süreç geçirmek zorundaydı. Artık sosyal medya ile basın bültenleri değişime uğramıştır: 

Anahtar kelime arama motoru optimizasyonları (SEO) araçları yatırımcılar, müşteriler, potansiyel çalışanlar ve diğer hedef grupların şirketler hakkında online bilgi almasını ve keşif yapmasını sağlıyor.

ONLİNE PAZARLAMANIN ÖNEMİ KEŞFEDİLİNCE…
Basın bültenleri yıllar içinde çok fazla değişime uğradı. Özellikle işletmeler online pazarlamanın önemini keşfettikten sonra bu değişim daha da fazla ortaya çıktı. Fakat basın bültenlerini etkili kullanmak için bazı stratejiler geliştirilmesi gereklidir. 

Yeni bir ürün ya da hizmeti tanıtmak istiyorsanız, bir basın bülteni hazırlayarak bunu tüm ana arama motorlarında yer alacak şekilde ve basın bülteni dağıtım hizmetleri ile sosyal medya ağlarında haber haline getirebilirsiniz. 

MARKA İMAJI GELİŞTİRİR
Basın bülteni hazırlamak ve bunu duyurmak son derece kolay hale geldiği için şirketler istedikleri anda bir basın bülteni gönderebilmektedirler. Ne kadar çok basın bülteni yayınlanırsa, marka imajı da o kadar çok gelişir. 

Görseller bülteni ilgi çekici hale getirmeye yardım eder. Basın bültenleri artık resimler, videolar ve mesajı iletmeye yarayacak diğer multimedya araçları ile mesajları ve yeni hikâyeleri öncekinden daha ilginç şekilde iletebilmektedir.

ANINDA TÜM DÜNYAYA İLE İLETİŞİM
Online basın bültenleri yaygınlaşmadan önce çoğu basın bültenleri sadece gazetecilere gönderiliyordu. Basılmaya değer görülmediyse birilerinin masasında, lobide ya da herhangi bir yerde bekliyordu. Artık bir basın bülteni e-mail ve sosyal medya yoluyla tüm dünyada milyonlarca kişiye dağıtılmaktadır. İnsanlar, Web'de veya akıllı telefonlarında herhangi bir yerde bir basın bülteni okuyabilir.

VİRAL OLASILIKLAR
Bir çevrimiçi basın bülteni, insanlar tarafından sosyal ağlarda paylaşılmaya başladığında geleneksel basın bültenleriyle asla yakalanamayacak bir hareketlilik yaratarak viral olabilir. 

ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU
İşletmeye ilişkin özel anahtar kelimeler kullanarak, basın bültenleri optimize edildiğinde insanların arama motorunu kullanarak şirket bilgilerine kolayca erişmesi sağlanabilir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara